شهرام خدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به 17 اسفند، سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی و اجرای طرح کتابخانه گردی به همین منظور، اظهار داشت: طرح ملی کتابخانه گردی با هدف آشتی با یار مهربان و آشنایی با خدمات و فعالیت های کتابخانه های عمومی، همزمان با سراسر کشور در کتابخانه های عمومی استان نیز برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه های منسجمی در کتابخانه های استان برای جذب افراد برگزار می شود، افزود: همچنین برای جذاب کردن محیط کتابخانه ها، امسال 10 کتابخانه عمومی در استان نوسازی و بازسازی شد.
خدایی، تربیت نسل جدید کتابداران را گام موثری در راستای انس مردم با کتاب و توسعه کتابخوانی عنوان کرد و گفت: کتابداران، دلسوزان باپشتکار عرصه فرهنگ هستند که با توجه به ذائقه هر فرد کتاب مناسب را در اختیار علاقمندان قرار می دهند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی تعداد کتابخانه های عمومی استان را 115 کتابخانه اعلام و اظهار داشت: بیش از 2 میلیون و 600 هزار جلد در مخزن کتابخانه ها موجود است و سالانه نیز بر تعداد کتب آنها با توجه به مساحت کتابخانه ها افزوده می شود.
خدایی اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، تعداد کتاب های کتابخانه های استان تا سه سال آینده از 2 میلیون و 600هزار جلد در زمان حاضر به چهار میلیون جلد افزایش می یابد.
وی، روز ملی کتابخانه گردی را نشات گرفته از فرهنگ عمومی جامعه دانست و گفت: این فرهنگ باید از طریق رسانه ها تبلیغ شود که در اوقات فراغت و حتی در هنگام استراحت کتاب مطالعه شود.
خدایی با بیان اینکه حضور مسئولان در کتابخانه ها علاوه بر رونق کتابخانه ها، بر انگیزه اقشار مختلف برای کتابخوانی نیز می افزاید، اظهار داشت: اگر سه مولفه تشویق، تاکید و ترویج را در کنار طرح هایی همانند طرح ملی کتابخانه گردی قرار دهیمف می توانیم به اهمیت کتاب و کتابخانه های عمومی از دیدگاه مسئولان و مدیران پی ببریم؛ چرا که حضور مدیران در این تور، تبلیغ کتابخوانی است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه خیران کتابخانه ساز استان برای ساخت 10 هزار مترمربع فضای کتابخانه ای، گفت: با مشارکت خیران پنج باب کتابخانه عمومی در شهرهای تبریز ، بناب، منطقه آزاد ارس و شهر جدید سهند ساخته می شود.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.