مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: با افزایش تولید بنزین یورو از 40 درصد به 100 درصد، کل بنزین تولیدی این شرکت با استاندارد یورو 5 تولید می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، غلامرضا باقری دیزج در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح تغییر کاربری واحد «تبدیل کاتالیستی بنزین» به «ایزومریزاسیون نفتای سبک» اظهار کرد: با اجرای این طرح، استاندارد کل بنزین تولیدی به یورو 5 ارتقا می‌یابد و این موضوع، سودآوری شرکت، افزایش آرام‌سوزی بنزین در موتور و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی را در پی دارد.
 
وی با بیان این‌که پالایشگاه تبریز، دومین پالایشگاه کشور است که به صورت کامل بنزین یورو 5 با اکتان 91 تولید می‌کند، افزود: این طرح با تکیه بر اندیشه پویا و تلاش بی‌وقفه کارکنان پالایشگاه تبریز اجرا شده و ظرفیت اسمی این واحد، 10 هزار بشکه در روز خواهد بود.
 
باقری خاطرنشان کرد: تبریزی‌ها روزانه یک میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کنند و این در حالی است که تولید روزانه پالایشگاه تبریز، 3.2 میلیون لیتر است؛ بنابرین می‌توانیم تولید مازاد را به شهرهای اطراف و حتی استان‌های اطراف عرضه کنیم.
 
وی افزود: با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیون یورو، حدود سه میلیون لیتر هم تولید گازوئیل داریم که با رفع مشکل جذب گوگرد در عرض 24 ساعت، می‌توانیم به شش میلیون لیتر گازوئیل یورو 5 برسانیم.
 
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با بیان این‌که، این شرکت، بنزین را با قیمت 3800 تومان به دولت می‌فروشد، گفت: دولت، هر لیتر بنزین را به قیمت 1000 تومان در اختیار مردم قرار می‌دهد؛ همچنین قیمت تمام شده گازوئیل 4000 تومان است که با قیمت 350 تومان به مردم فروخته می‌شود که این‌ها، بخشی از خدمات دولت به مردم به حساب می‌آیند.
 
باقری تأکید کرد: خودباوری، اتکا به توان داخلی و حمایت از اندیشه‌ها و تفکرات ایرانی، الگوی راه شرکت پالایش نفت تبریز است.
 
وی با اشاره به اقدامات زیست محیطی این شرکت گفت: در طول پنج سال گذشته، 15 طرح زیست محیطی با اعتبار بیش از 370 میلیون یورو اجرایی و تا کنون 10 طرح بهره‌برداری شده است که از جمله این طرح‌ها، واحد جدید بنزین‌سازی با هدف تولید بنزین پاک است که 270 میلیون یورور برای این طرح هزینه شده است.
 
وی، واحد گرانول‌سازی گوگرد، بازیافت گازهای ارسالی به مشعل، واحد روغن‌سازی و ... را، از دیگر طرح‌های زیست‌محیطی شرکت پالایش نفت تبریز برشمرد.
 
باقری، با رد اظهارنظرهای غیرکارشناسی در خصوص آلایندگی پالایشگاه تبریز، گفت: در سالیان اخیر، اقدامات بسیاری برای جلوگیری از آلودگی هوا انجام شده که با این حال، برخی‌ها همچنان با نگاه سنتی و بر اساس ذهنیتی قدیمی می‌گویند پالایشگاه آلاینده است.
 
وی بیان کرد: با تفکیک لجن‌های نفتی و هضم لجن، آن‌ها را به کود فضای سبز تبدیل می‌کنیم که در این راستا، بیش از 30 هزار اصله درخت در سال‌های اخیر کاشته شده است.
 
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز، با اشاره به این‌که 1.6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای تبدیل نفت کوره به بنزین یورو 5، بنزین هواپیما و روغن‌های پایه در دست اجراست، افزود: طبق پیش‌بینی، این طرح تا 18 ماه آینده آماده بهره‌برداری شود.
 
وی با اشاره به این‌که هیچ طرح توسعه‌ای در پالایشگاه تبریز با وجود تحریم‌ها متوقف نشده است، گفت: برای تقویت خودباوری و اتکا به خود تلاش می‌کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.