به گزارش ایرنا، علیرضا نصراللهی روز سه شنبه به هنگام بازدید وزیر نیرو از نیروگاه سیکل ترکیبی هنگام درغرب بندرعباس اظهار داشت: شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، احداث نیروگاه هنگام را با 2 واحد گازی زیمنس 307 مگاواتی و یک واحد بخار 292 مگاواتی در مجموع به ظرفیت نامی 906 مگاوات با سرمایه گذاری دولتی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی بیان داشت: سوخت اصلی این نیروگاه، گاز طبیعی و سوخت پشتیبان آن گازوییل است.
مجری طرح‌ های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی اظهارداشت: هزینه احداث این نیروگاه در بخش ارزی 490 میلیون یورو و در بخش ریالی معادل 600 میلیارد ریال است که 85 درصد از این مبلغ از محل فاینانس تامین می شود و بقیه آورده شرکت تولید نیروی برق حرارتی است.
نصراللهی، افزایش پایداری شبکه و جبران کمبود برق در منطقه جنوب کشور، افزایش چمشگیر راندمان در دو حالت گازی و سیکل ترکیبی، انتقال تکنولوژی ساخت توربین های راندمان بالا (کلاسF) به داخل کشور و کاهش آلاینده های زیست محیطی را از مهم ترین اهداف این پروژه عنوان کرد.
وی ادامه داد: شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی به عنوان کارفرما و شرکت مپنا به عنوان پیمانکار اجرایی این نیروگاه می باشند.
نصرالهی با اشاره به این که نیروگاه سیکل ترکیبی هنگام در راستای توسعه تولید نیروی برق در منطقه جنوب کشور راه اندازی شده است، ابراز داشت: این نیروگاه تا سال 1400 به بهره برداری کامل برسد.
نیروگاه 906 مگاواتی کلاس F هنگام در استان هرمزگان، شهر بندرعباس، کلیومتر 12 جاده بندرعباس به اسکله شهید رجایی واقع شده است.
7195/3219/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.