به گزارش ایرنا، ابوالفضل علیمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت جایگاه پروین اعتصامی در ادبیات ایران افزود: ویژه برنامه‌های مختلفی در آستانه برگزاری این جشنواره بین المللی تدارک دیده شده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از شخصیت های بزرگ مانند علامه دهخدا، علامه قزوینی و ملک الشعرای بهار، این شاعر را جزو سرآمدهای ادبیات ایران دانسته اند، اظهار داشت: با وجود شهرت و محبوبیت پروین در جامعه، هنوز برخی از اشعار وی وارد بطن جامعه نشده به طوری که حتی جامعه تحصیل کرده نیز آن چنان که باید با اشعار پروین آشنا نیستند.
دبیر علمی جشنواره بین المللی پروین اعتصامی با بیان این که تاکنون در زادگاه این شاعر بلند آوازه کشور همایش و کنگره ای در شان وی برگزار نشده است، یادآوری کرد: در تبریز و سایر شهرها همایش ها و گردهمایی هایی برگزار شده ولی جشنواره امسال در گستره بین المللی در این شهر برگزار می‌شود.
علیمحمدی، نواخته شدن زنگ پروین اعتصامی در 15 اسفند همزمان در سطح مدارس استان را از جمله برنامه های این جشنواره اعلام کرد و ادامه داد: تلاش می شود با حضور در مدارس شخصیت و مجموعه اشعار پروین اعتصامی تبیین شود و نشست های ادبی با محوریت شناساندن آثار این شاعر برگزار شود.
وی گلباران آرامگاه مزار پروین در شهر مقدس قم، شعرخوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برپایی نمایشگاه هایی از آثار پروین اعتصامی در سطح کتابخانه های عمومی استان، تولید مجموعه صوتی از اشعار پروین و برگزاری نمایشگاه انجمن خوشنویسان را از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره اعلام کرد.
دبیر علمی جشنواره بین المللی پروین اعتصامی اظهار داشت: انجمن ادبی بانوان نیز با عنوان «پروین اعتصامی» به مناسب برگزاری این جشنواره بین المللی در حوزه هنری استان تشکیل می شود.
علیمحمدی با اشاره به این ‌که قرار است گزیده اشعار پروین اعتصامی از سوی بانوان خوشنویس استان در مراسمی ویژه کتابت شود، افزود: پیش همایش این جشنواره بین المللی نیز ٢١ اسفند در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با حضور اندیشمندان و صاحب نظران برگزار می شود.
وی گفت: همزمان با جشنواره 6 جلد کتاب اعم از مجموعه مقالات برگزیده، کتابی برای کودکان برگرفته از اشعار پروین، ترجمه های اشعار پروین اعتصامی به زبان ترکی آذربایجانی، سال شمار تفصیلی، گزیده کتاب شناسی پروین اعتصامی، کتاب جایگاه پروین در شعر معاصر ایران و پایان نامه های مرتبط با پروین منتشر می شود.
جشنواره بین المللی پروین اعتصامی به همت انجمن ادبی تبریز با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاری استانداری آذربایجان ‌شرقی، بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، بنیاد پژوهشی شهریار، اداره کل آموزش و پرورش استان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تبریز، صدا و سیمای مرکز استان و دانشگاه تبریز در روزهای ٢٤ و ٢٥ اسفند در سالن پتروشیمی تبریز برگزار می شود.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.