شکور اکبرنژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه فساد سازمان یافته در شهرداری تبریز وجود ندارد، افزود: با وجود تشدید فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و شرایط خاص اقتصادی شورا و شهرداری تلاش کرده جلوی فساد سازمانی را بگیرد، اما باید اذعان کرد که فساد در لایه های پایینی پا برجاست.
وی اظهار داشت: ایجاد تغییرات در برخی سیستم‌های خدمت ‌رسان شهرداری از جمله اقداماتی است که برای جلوگیری از بروز فسادهای احتمالی انجام و آرای صادر شده با پیامک به افراد اطلاع داده می ‌شود.
اکبرنژاد شفاف سازی و اصلاح ساختاری را از اقدامات مهم شورای پنجم بیان کرد و گفت: در این خصوص موفقیت نسبی حاصل شده است و در بحث نظارت شورا بر عملکرد شهرداری پیشنهاد نظارت واقعی را داده ‌ایم.
وی اضافه کرد: لطمه ای که شهرداری از شورای اسلامی به ویژه در دوره چهارم دید به دلیل همین عدم نظارت بود که پخش زنده جلسات شورا و قرار گرفتن مصوبات شورا در سایت شورا در همین راستا است.
اکبرنژاد قرار گرفتن تمام مناقصه ها و مزایده‌ها بر روی سایت شهرداری را از دیگر اقدامات شورا برای کاهش هرگونه فاسد سازمان یافته در مجموعه شهرداری بیان کرد و ادامه داد: تلاش کرده‌ایم مناقصه های محدود را به حداقل برسانیم و نگرش های عادلانه در تمام مناطق رعایت ‌شود.
وی گفت: عدم تغییر کاربری فضای سبز و درآمدزایی از دیگر برنامه های شورای اسلامی است و امروز درآمد شهرداری در قبال تراکم و تغییر فضا به کمتر از یک درصد رسیده است که این موضوع پیشرفت چشمگیری به حساب می آید.
اکبرنژاد ورود شهرداری به برخی مسائل همچون ایجاد دانشگاه، ورزش‌های قهرمانی و سلامت را نادرست خواند و ورود به این عرصه ها در گذشته را اشتباه دانست که هزینه‌‌های زیادی بر دوش شهرداری می ‌گذاشت.
وی انتصاب‌های فامیلی در شهرداری را نقد پذیر دانست و افزود: شاید برخی بی‌ توجهی‌ها باعث این مشکل شده است و متاسفانه هرکس قیمتی دارد و ممکن است پایش در هر زمانی بلغزد و اعلام می کنم که امروز چهار فرزند یک خانواده در شهرداری مشغول به کار هستند.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.