به گزارش ایرنا، اروجعلی علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: پیش فروش این بلیت ها به صورت حضوری و غیرحضوری از طریق سایت های اینترنتی، استانی و اختصاصی شرکت های حمل و نقل مسافر انجام می شود.
وی با بیان اینکه طرح جابجایی مسافران نوروزی از 25 اسفند تا 17 فروردین سال آینده به مدت 22 روز اجرا می شود، اظهار داشت: شناسایی روزها و مسیرهای دارای بیشترین تقاضای سفر و برنامه ریزی برای تامین ناوگان این مسیرها از اقدام های انجام شده در این زمینه است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: پیگیری و نظارت مستمر بر پیش فروش بلیت، هماهنگی با مراکز آموزشی و نظامی در خصوص تعیین زمان پیش فروش بلیت ها و برنامه ریزی برای بهره برداری از حداکثر ظرفیت و توان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر از دیگر اقدام های این اداره کل برای تعطیلات نوروزی است.
علیزاده، ادامه داد: در این خصوص هماهنگی های لازم با تشکل های صنفی حمل و نقل مسافر به منظور تامین ناوگان کشیک و ارسال آن به محل مورد نظر و خودداری آن ها از ارایه سرویس دربستی در برخی از ایام انجام شده است.
وی گفت: برای افزایش ایمنی حمل و نقل جاده ای مسافران در روزهای نوروزی تاکید شده تا مدیران فنی شرکت ها در خصوص اجزای فنی ناوگان و ساعات کار مجاز رانندگان مسافری کنترل کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: هماهنگی با اورژانس و هلال احمر نیز برای آماده سازی و ارایه خدمات در پایگاه های امداد و نجات جاده ای، ممنوعیت حمل محموله های ترافیکی در جاده ها و آمادگی سامانه های نظارتی و ثبت تخلفات در محورهای استان برای انجام کنترل ناوگان جاده ای انجام شده است.
علیزاده افزود: در تعطیلات نوروزی 40 باب مجتمع خدماتی - رفاهی بین راهی در محورهای مختلف استان با فراهم کردن شرایط و امکانات مناسب آماده خدمات رسانی به مسافران است.
وی آماده سازی و تجهیز راهدارخانه های استان، منظر آرایی راه، خط کشی، پاک سازی و ساماندهی تابلوهای جاده ای، لکه گیری راه ها و تسطیع حریم جاده ها از سوی عوامل راهداری را از دیگر اقدامات این اداره کل اعلام کرد.
علیزاده از کاربران جاده ای خواست در روزهای نوروزی از سامانه جامع اطلاع رسانی 141 برای دسترسی به آخرین اطلاعات وضعیت راه های استفاده کنند.
آذربایجان شرقی به وسعت حدود 45 هزار کیلومتر مربع، دارای 14 هزار و 196 کیلومتر شبکه راهداری است.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.