جلیل اسلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از برگزاری این کنگره و ایجاد دبیرخانه آن، تجلیل از پیشکسوتان تاریخ آموزش و پرورش مراغه و جمع آوری زندگی نامه و تلاش های آنان در عرصه فرهنگ و هنر است.
وی ادامه داد: الگوسازی شیوه های زندگی، معلمی، اخلاقی و علمی چهره های ماندگار برای معلمان جدید و معلمانی که به تازگی به بازنشستگی نائل آمدند، از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.
اسلامی اضافه کرد: با توجه به ایجاد دبیرخانه دائمی این کنگره، مقرر شده است این رویداد فرهنگی هر ساله با معرفی چهره های ماندگار دستگاه تعلیم و تربیت این شهرستان برگزار شود.
وی گفت: همزمان با برگزاری این کنگره ، موزه آموزش و پرورش مراغه نیز به منظور شناساندن تاریخ غنی دستگاه تعلیم و تربیت این شهرستان گشایش خواهد یافت.
وی افزود: ارج نهادن به مقام معلم، در حقیقت پاسداشت ارزش های فرهنگی است که در سال های اخیر در جامعه در حال کمرنگ تر شدن است.
به گزارش ایرنا، نخستین کنگره پاسداشت مفاخر، چهره های ماندگار و هفت هزار پیشکسوت فرهنگی تاریخ آموزش و پرورش مراغه11 اسفند سالجاری در تالار شهید بهشتی این شهرستان برگزار خواهد شد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.