قاسم جعفروند روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی جزو استان های برتر و پیشرو در رفع تداخل اراضی در کشور است ، افزود: این استان در اجرای برنامه ابلاغی سال جاری بعد از استان یزد در رفع تداخل اراضی رتبه دوم کشور را دارد و فراتر از تعهدات خود عمل کرده است.
وی با بیان اینکه فعالیت اجرایی کمیسیون رفع تداخلات اراضی ناشی از اجرای مقررات موازی در اجرای ماده 54 قانون رفع موانع تولید و همچنین مواد مصوب قانون برنامه ششم توسعه از سال 94 در وزارت جهاد کشاورزی آغاز شده است، افزود: از ابتدای سال 124 هزار و 144 هکتار از اراضی ملی و غیرملی در کارگروه های شهرستان و کمیسیون رفع تداخلات استان رسیدگی نهایی و تعیین تکلیف شده است.
وی با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان یکی از بزرگترین اقدامات دولت است که از 3 سال گذشته با جدیت در حال پیگیری است، گفت: هدف اصلی از طرح رفع تداخلات، برطرف سازی موانع تولید در بخش کشاورزی و سنددار کردن اراضی و در عین حال حفظ و حراست اراضی ملی و منابع طبیعی است.
مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به اختلافات ملکی بین کشاورزان و دولت در زمینه تداخلات اراضی ناشی از قوانین ضعیف و موازی کاری ها در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: با تصویب ماده 54 قانون رفع موانع تولید و تدوین و ابلاغ آیین نامه و دستورالعمل ها، نیازی به مراجعه افراد و کشاورزان به دستگاه قضایی نیست.
وی با بیان اینکه سنددار کردن زمین های کشاورزان نیز در دستور کار مدیریت امور اراضی سازمان است، گفت: رفع تداخلات در زمین های ملی، مسیر را برای سنددار کردن زمین های کشاورزان باز می کند.
مساحت کل اراضی کشاورزی استان یک میلیون و 222 هزار هکتار است که از این میزان 805 هزار هکتار اراضی زیر کشت دیم و 294 هزار هکتار نیز اراضی زیر کشت آبی است؛ اراضی زیر کشت محصولات دائمی نیز 123 هزار هکتار وسعت دارد.
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.