به گزارش ایرنا، محمد مقتومی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی نقشه برداری توسعه طرح هادی روستایی در مراغه افزود: فاز اول طرح هادی در 48 روستای شهرستان اجرا شده و طرح هادی 12 روستا نیز از ابتدای سالجاری تاکنون با اعتبار 5 میلیارد و 800 میلیون تومان در حال اجراست.
وی افزود: از این میزان اعتبار 2.5 میلیارد تومان برای آسفالت ریزی و 3.5 میلیارد تومان برای زیرسازی و جدول گذاری هزینه شده است.
معاون استاندار و فرماندار مراغه نیز در این جلسه گفت: مدت زمان 10 ساله طرح هادی روستایی پیش بینی شده به اتمام رسیده و نیاز به توسعه و مطالعه دارد که با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های مهندسان عضو نظام مهندسی شهرستان، توسعه طرح هادی روستایی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.
حمید شکری افزود: در صورت عدم مطالعه به موقع طرح هادی روستایی شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها و مهاجرت روستائیان خواهیم بود.
وی وضعیت طرح هادی را در 25 روستا شهرستان حاد عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد که در حداقل زمان مطالعه و توسعه طرح هادی در روستاهای شهرستان انجام شود که در این راستا طرح هادی 40 روستا از سوی نقشه برداران نظام مهندسی به زودی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.
شکری گفت: با نهایی شدن توسعه طرح هادی روستایی در سال 98، تا 10 سال آینده مشکلی از بابت اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان نخواهیم داشت.
شهرستان مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
این شهرستان با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.