محمدرضا پورمحمدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز ، اظهار داشت: امروز تمام قدرت های جهانی و کشورهای منطقه ای اذعان دارند که بدون جمهوری اسلامی ایران، حل و فصل مناقشات منطقه ای ممکن نیست و این ناشی از قدرت سیاسی و دفاعی کشور است.
وی با بیان اینکه با سرنگونی رژیم پهلوی حدود 40 هزار مستشار خارجی از کشور خارج شدند، اظهار داشت: ایجاد جمهوری اسلامی باعث شد تا در مقابل دو نظام سوسیالیستی و امپریالیستی آن زمان، یک مدل جدید به عنوان مردم سالاری دینی تشکیل شود.
پورمحمدی، روحیه مقاومت و استقلال طلبی را از دیگر دستاورد مهم انقلاب اسلامی برشمرد که بر مبنای آن مردم دنیا متوجه شدند می توان در مقابل استکبار ایستاد.
وی با اشاره به اینکه ایران تنها کشور دارای فناوری فضایی بومی است که تاکنون توانسته چندین ماهواره با موشک ماهواره‌بر بر مدار زمین قرار دهد، سرعت 11 برابری پیشرفت علمی ایران را نمونه ای از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی عنوان کرد.
پورمحمدی با اشاره به اینکه در اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح شده همه مسایل در نظام باید از طریق انتخابات انجام بگیرد، گفت: اینکه در طول 40 سال اخیر افزون بر 40 انتخابات برگزار شده است، افتخاری بزرگ برای مردم و نظام به شمار می رود.
وی ادامه داد: این در حالی است که رژیم دست نشانده شاه تمام ارکان سیاسی، اداری و اجتماعی جامعه را به وسیله مستشاران خارجی جابجا می کرد.
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از حضور گسترده مردم آذربایجان ‌شرقی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، اظهار داشت: 22 بهمن روزی بود که مردم بیعت دوباره با آرمان‌های امام راحل بستند و این بیعت هیچگاه شکسته نمی‌ شود.
پورمحمدی با محکوم کردن حملات تروریستی زاهدان، گفت: این حمله وحشیانه معاندین نظام به اتوبوس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که منجر به شهادت جمعی از پاسداران شد، خدمت خانواده بزرگ سپاه و مردم ایران اسلامی تسلیت می گویم و اعلام می کنیم این حرکات مذبوحانه بدون پاسخ نخواهد ماند.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.