حجت‌الاسلام محمد قمی عصر چهارشنبه در همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی در تبریز، اظهار داشت: باید تلقی و زاویه دید جامعه در مورد قرآن ارتقا یابد زیراکه این کلام الهی کتابی مقدس است و می تواند با عمل به دستورهای آن بسیار از مشکلات و معضلات جامعه را حل و فصل کرد.
وی یکی از ضرورت های دوران کنونی را در کنار فراگیری قرائت و حفظ قرآن، تغییر دادن تلقی عمومی جامعه از قرآن کریم بیان کرد و افزود: قرآن کلید سعادت زندگی بشری است و این کتاب آسمانی فقط کلام الهی نیست بلکه تکلم حق بوده و بهترین و زیباترین شکل تجلی خداوند است.
حجت الاسلام قمی ادامه داد: رویش‌ های قرآنی باید در دهه پیش روی انقلاب اسلامی تلقی جامعه اسلامی و در حالت کلی جامعه بشری در مورد قرآن کریم را تغییر دهند.
وی با بیان اینکه اسلام ناب محمدی (ص) به بهترین شکل در قرآن کریم تبیین و منعکس شده است، گفت: اسلام ناب حلال مسایل فردی و جمعی و گره‌گشای زندگی بوده و این مسایل آدرسی جز قرآن کریم و اهل بیت (ع) ندارد.
به گزارش ایرنا، در این همایش گروه استعدادهای قرآنی خانه قرآن حسین بن علی(ع) تبریز به اجرای همخوانی پرداخته و در پایان نیز از 40 چهره قرآنی استان تجلیل شد.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.