زهرا ساعی روز چهارشنبه در مراسم پایانی دومین جشنواره فضای مجازی، رسانه و نشریات دانشجویی با رویکرد مهارت آموزی در تبریز، افزود: فضای مجازی چالش برانگیز بوده و همزیستی بزرگی را در دنیا فراهم کرده است و البته به محلی برای تقابل فرهنگ‌ها تبدیل شده که ضرورت دارد در چنین شرایطی هویت ایرانی - اسلامی خود را حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه ما در سواد رسانه‌ای ضعیف هستیم، اظهار داشت: شبکه‌های مختلف و بازی‌های رایانه ای فضای جدید را ایجاد کرده که باید مهارت استفاده از این فناوری را به مردم آموزش داد.
ساعی با بیان اینکه فرهنگ‌ سازی نحوه استفاده از فضای مجازی باید از خانواده‌ها شروع شود، یادآوری کرد: از این طریق والدین متوجه خواهند شد که در چه سنی و چگونه فرزندانشان را با این فناوری آشنا کنند.
وی رسانه‌های جمعی، فعالان سمعی و بصری از قبیل کارگردانان و تهیه کنندگان سینما و دست اندرکاران آموزش و پرورش را تاثیرگذار در نحوه استفاده از فضای مجازی و فناوری های جدید به منظور فرهنگ سازی برشمرد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه فضای مجازی چالشی است که می‌ توانیم آن را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: فضای مجازی جای دنیای واقعی را گرفته و تمامی اعضای خانواده ها را با خود درگیر کرده و جهان را نیز به یک دهکده جهانی تبدیل کرده است.
سردار عزت الله جعفری افزود: با داشتن مهارت استفاده از فضای مجازی و خنثی کردن جنگ فرهنگی دشمنان علیه جمهوری اسلامی، می‌توان چالش فضای مجازی را به یک فرصت تبدیل کرد.
وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی مورد هجوم شدید روانی غرب است، اظهار داشت: در زمان حاضر یکهزار و 600 موسسه فرهنگی، اطلاعاتی در آمریکا علیه موازین و ارزش های نظام اسلامی برنامه ریزی می کنند.
سردار جعفری ادامه داد: وجود ذخایر عظیم معدنی و دسترسی به آب‌ های آزاد از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد و فوق راهبردی ایران است که دشمنان به آن چشم طمع دوخته اند، این در حالی است که بسیاری از منابع زیرزمینی ما هنوز کشف نشده است.
وی با بیان اینکه دشمن در طول 40 سال گذشته چالش‌های زیادی برای انقلاب اسلامی ایجاد کرده است، گفت: هشت سال جنگ تحمیلی خطرناک‌ ترین چالش ایجاد شده توسط دشمن بود که تنها سه کشور لیبی، کره شمالی و سوریه در این جنگ حامی ایران بودند و از نظر تجهیزات و ساختار دفاعی مشکلات فراوانی داشتیم، اما در طرف مقابل کشورهای غربی عراق را حمایت می‌ کردند.
سردار جعفری گفت: اما به برکت خون شهدا و از جان گذشتگی جوانان غیور به رهبری امام راحل (ره) و مقام ولایت تمام پیچ های خطرناک تاریخی را با موفقیت سپری کرده ایم.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.