به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در جلسه توسعه شهرستان هشترود اظهار داشت: باید فرهنگ سازی شود و با سنجش توانایی ها و ظرفیت ها، مردم را در امور مختلف مشارکت دهیم.
وی با بیان اینکه توسعه هشترود نیازمند مشارکت مردم است، گفت: توسعه با دو مولفه تغییر تفکر مردم در خصوص توسعه و مشارکت آنان در این امر محقق می شود.
وی افزود: هشترود از شهرستان های محروم آذربایجان شرقی است و با اینکه یک پنجم غلات استان در این شهرستان تولید می شود، اما مشخص نیست سود حاصل از فروش غلات کجا می رود؛ باید توانمندی ها و سرمایه های مردم را جذب توسعه شهرستان کنیم.
پورمحمدی با بیان اینکه مشکلات موجود بر سرراه توسعه این شهرستان تنها با تزریق اعتبار برطرف نمی شود، گفت: زمانی که تحریم ها نبودند و اعتبارات زیادی به شهرستان ها جاری می شد، توسعه ای اتفاق نیافتاد و مشکلی حل نشد، پس مشکل کمبود اعتبار نیست.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تامین اعتبار قطعه پنجم آزادراه هشترود - مراغه ، افزود: بخشی از اعتبارات این قطعه از سوی بانک سپه و 20 درصد نیز توسط قرار گاه خاتم الانبیا تامین شده است.
پورمحمدی همچنین از بهره برداری 1300 هکتاری پایاب سد سهند در سال 98 خبر داد.
وی گفت: برای استخر این شهرستان نیز 2 میلیارد و 250 میلیون تومان تصویب شده و در فروردین ماه سال 98 تکمیل می شود.
نماینده مردم هشترود نیز در این جلسه با بیان اینکه بیشتر روستاهای شهرستان در زمینه آب شرب مشکل دارند، گفت: متاسفانه نبود آب شرب در برخی روستاها موجب مهاجرت شده است.
حمزه امینی افزود: 32 درصد راه های روستایی شهرستان نیز آسیب دیده و امکان تردد در آنها وجود ندارد.
وی گفت: در تخصیص بودجه در استان به شهرستان ها نباید بر اساس حروف الفبا اقدام شود که متاسفانه در مورد هشترود این اتفاق رخ داده و کمترین بودجه به این شهرستان داده می شود.
فرماندار هشترود نیز به قابلیت های این شهرستان در حوزه آب، کشاورزی، معدن و گردشگری اشاره کرد و گفت: از سرمایه گذاری در این حوزه ها حمایت مالی خواهد شد.
امین امینیان گفت: هشترودی های زیادی در بیرون از شهرستان ساکن هستند و علت این امر مهاجرت به دلیل بیکاری و نبود امکانات بوده است.
وی نبود صنایع تبدیلی، مجتمع فرهنگی و اداره هواشناسی و استخراج معادن به صورت خام را از مشکلات این شهرستان برشمرد.
مجتمع فولاد دماوند هشترود با 100 هزار مترمربع مساحت و سرمایه گذاری 1100 میلیارد تومانی و اشتغال زایی مستقیم برای 350 نفر و غیر مستقیم برای 3500 نفر از سوی استاندار کلنگ زنی شد.
شهرستان هشترود با 57 هزار جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7486/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.