احمد همتی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سمنان نقش استان معین در پدافندغیرعامل دارد و باید در بودجه سالانه برای این نقش مهم اعتباراتی تعیین شود.
وی اظهارداشت: در نشست با دکتر محمد باقر نوبخت درباره اهمیت سمنان و ضرورت توجه بیشتر به این استان در بحث تخصیص بودجه، مباحثی مطرح و تأکید شد در بستن بودجه صرف مسایلی نظیر جمعیت ملاک قرار نگیرد.
وی با اشاره به نقش تعیین کننده این استان در جذب سرریز جمعیت و پوشش اشتغال استان‌های همجوار در مواقع بروز حوادث ،خاطرنشان کرد: استان سمنان از وسعت، ظرفیت و نیروی انسانی تحصیل کرده‌ای برخوردار است که می‌تواند به عنوان استان معین در شرایط حساس عمل کند.
همتی با بیان این که ضرورت توجه به استان از این منظر حایز اهمیت است که می‌تواند در هنگام بروز حوادث احتمالی در پایتخت از نگرانی‌ها بکاهد، افزود: امید است با توجه به نقش اثرگذاری که این استان به عنوان استان معین در پدافند غیرعامل دارد در تخصیص بودجه‌های سنوات آتی در رتبه‌های بهتری قرار گیرد.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی همچنین توسعه استان را در گرو جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و دانست و یادآور شد: با بودجه‌های محدود استانی نمی توان تحولی در سمنان ایجاد بلکه باید بستر را برای جذب سرمایه‌گذار‌ان داخلی و خارجی فراهم کرد.
وی همچنین عزم مسوولان برای جذب اعتبارات ملی را ضروری دانست و تصریح کرد: 2 راهبرد جذب سرمایه‌گذار و جذب اعتبارات ملی باید در استان جدی گرفته شود.
همتی طرح‌های راهسازی و فرودگاه را از طرح مهم این استان اعلام کرد و گفت: آزادراه گرمسار به سمنان با سرعت مطلوبی در حال پیشروی است و جاده گردشگری سمنان-شهمیرزاد در مراحل پایانی بوده و پل مومن‌آباد با پیگیری‌ها به اتمام رسید.
همتی خاطرنشان کرد: فرودگاه سمنان مراحل نهایی را سپری می کند و برای انجام پرواز مهیا می‌شود.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌ها برای راه‌اندازی کارخانه‌های بخش خصوصی فاتک شیمی و چوب تراش نقطه که بزرگترین شرکت ام.دی اف کشور است، افزود : این شرکت‌ها یا راه اندازی شده یا در آستانه راه‌اندازی هستند.
وی همچنین از فعال شدن شرکت خودروسازی ام.جی در سمنان در آینده ‌ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: کارهای اساسی و قرارداد این شرکت با چین امضا شده و به دلیل بحث برجام و نوسانات ارزی مدتی مختل شده که در آینده نزدیک خط تولید این شرکت خودروسازی راه ‌اندازی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در دولت تدبیر و امید 87 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری 85 هزار میلیارد ریالی با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
در استان سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارند.
6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.