به گزارش ایرنا، احمد دادرس فیاض روز پنج شنبه در محفل شعرخوانی فجر فاطمی گفت: استفاده از زبان هنر، شخصیت ها و افکار و اندیشه های هنرمندان برای تبیین مبانی انقلاب اسلامی و حضرت فاطمه (س) مهم، ضروری و تاثیرگذاراست.
وی افزود: فرهنگ و ادبیات یکی از مهمترین بسترهای انعکاس واقعیات ارزش ها و مقدسات دینی است.
وی با اشاره به اینکه هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را با زبان هنر بیان کنند، افزود: هنر یک زبان اثرگذار در انتقال پیام به مخاطب است و باید از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ و ارزش های اسلامی و انقلابی بهره برد.
دادرس فیاض با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نقش هنرمندان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیل و ممتازی است که همچون مدالی بر گردن هنرمندان انقلابی می درخشد.
رئیس کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این مراسم گفت: توجه به ادبیات آیینی باید در حوزه های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد چرا که ادبیات آیینی بستری مناسب جهت اشاعۀ فرهنگ اسلامی است.
ناظم عزیزی با اشاره به پیشینه تاریخی مراغه، این شهر را یکی از قطب های ادبیات کشور عنوان کرد و گفت: باید قدردان اساتید و بزرگانی باشیم که همواره نام فرهنگ و ادبیات مراغه را در اوج قله های فرهنگ و ادب کشور درخشان ساخته اند.
ودود دوستی رئیس انجمن ادبی اوحدی نیز در این مراسم پیشرفت‌ ‎های چشمگیر کمی و کیفی شعر آیینی را محسوس دانست و گفت: کسب پشتوانه ‌هایی از درک درست تاریخی، ارزش‌ ها و نگرش‌ های دینی در توفیق شعر آیینی مهم است.
به گزارش ایرنا، همزمان با گرامیداشت دهۀ مبارک فجر انقلاب اسلامی و ایام سوگواری ایام فاطمیه(س) محفل شعرخوانی با حضور شعرا، نویسندگان و علاقه‌‎ مندان ادبیات آیینی آذربایجان شرقی و با همکاری انجمن ادبی اوحدی مراغه‌‎ ای، ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری مراغه، ادارۀ تبلیغات اسلامی مراغه و دیگر انجمن‌ ‎های ادبی شهرستان در تالار عبدالقادر مراغی ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه برگزار شد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.