به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی روز پنجشنبه در یادواره شهدای روستای سرگیزه وزه 9 نجف مراغه افزود: در چهل سال اخیر تمامی محاسبات و نقشه های دشمن به برکت خون پاک شهدا به شکست انجامیده و اکنون نیز پس از گذشت 32 سال از پایان هشت سال دفاع مقدس، مردم با شکوه و عظمت در یادواره شهدا شرکت می کنند.
وی اضافه کرد: در دفاع مقدس واژه 'ما می توانیم' را ثابت کرده ایم و توانستیم در جاهای سخت نبرد، ناممکن ها را ممکن کرده و دشمن را به زانو در آوریم.
وی گفت: باید بررسی کنیم چرا در هشت سال دفاع مقدس توانستیم اراده مان را به دشمن تحمیل کنیم اما امروز در بحث های غیر حساس و ناچیز به بن بست می رسیم.
مسئول نمایندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: در دوران دفاع مقدس، جوان 20 یا 22 ساله یک لشکر را به خوبی هدایت می کرد زیرا که ادبیات و فرهنگ فرماندهان دوران دفاع مقدس ایستادن و نهراسیدن از دشمن بود.
حجت الاسلام سرایی ادامه داد: شهدا برای احیای دین، بقای اسلام و انقلاب، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و حاضر نبودند از دین و اراده خود یک قدم به عقب بازگردند.
وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس همه امکانات و تجهیزات نظامی در اختیار دشمن بود لیکن ما در دوران جنگ با تمام کمبود ها توانستیم اما امروز نمی توانیم و این جای نگرانی است.
حجت الاسلام سرایی افزود: اگر بتوانیم مانند دهه اول انقلاب عمل کنیم همه مشکلات قابل مرتفع شدن است لیکن متاسفانه برخی مسئولان آن دوران ها را فراموش کرده و دست به دامان غیر خودی ها و بیگانگان شده اند.
وی، داشتن روحیه انقلابی و مطالبه گری را از ویژگی بارز شهدا برشمرد و گفت: شهدا محافظه کار نبوده و انقلابی عمل می کردند درحالی که امروز شعارهای ما انقلابی نبوده و روحیه مطالبه گری در آنها دیده نمی شود.
مسئول نمایندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: دشمن درصدد القای ناکارامدی نظام اسلامی و ضربه زدن به ارزش های اسلامی از طریق تضعیف فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.
وی با بیان اینکه تفکر بسیج عامل عزت و افتخار است اضافه کرد: جنگ به ما آموخت که هیچ مانعی سد راه ملت ایران نمی شود.
وی افزود: اکنون دشمن تلاش می کند تا موفقیت های ما را زیر سئوال ببرد لیکن بدخواهان نظام اسلامی باید بدانند که خون پاک شهدا محاسبات دشمن را بی اثر کرده و عزت و سرافرازی و قدرت را به میهن اسلامی ارزانی داشته است.
سرایی اضافه کرد: پیام شهدا، اطاعت از رهبری و حفظ نظام اسلامی بوده و از این رو باید پیام شهدا را با جان و دل قبول کرده و از آن تبعیت کنیم.
فرمانده سپاه مراغه نیز گفت: آگاه سازی نسبت به تغییر تاکتیک دشمن، از اهداف برگزاری یادواره های شهدا و همایش فرهنگی بسیج است.
سرهنگ پاسدار رضا سامی افزود: دشمن از نقشه خود علیه نظام اسلامی هرگز دست بر نخواهد داشت و با تغییر تاکتیک درصدد فریب خواهد بود و از این رو باید بصیرت و آمادگی کافی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: دشمن می خواهد از زخم های موجود جامعه بهره برداری کرده و به هدف اصلی خود یعنی ایجاد تفرقه و آشوب در جامعه دست یابد.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.