حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم روز دوشنبه در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان شرقی با وی، اظهار داشت: باید توجه کرد که دل سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به مستضعفین و قشر ضعیف در تناقض آشکار با اهداف و آرمان‌های اولیه انقلاب اسلامی است.
وی اظهار داشت: به طور قطع اگر دل مردم و مسئولان با مستضعفین و نیازمندان جامعه نباشد، ضرر می‌ کنیم ، چون انقلاب اسلامی را طبقه پایین به پیروزی رساند و تاکنون نیز آنها این انقلاب را نگه داشته اند.
حجت الاسلام آل هاشم، تکیه بر خارجی‌ها به جای تکیه بر مردم، قبیله گرایی سیاسی و جناحی، سرگرم شدن به اختلافات قومی و قبیله ای را از دیگر چالش های انقلاب و ترفندهای دشمنان علیه جمهوری اسلامی بیان و اضافه کرد: برای مقابله با این تهدیدها باید هوشیار بود، چون دشمن برنامه ‌ریزی وسیعی برای افزایش اختلافات مذهبی و قومی دارد.
وی یادآوری کرد: در ایران اسلامی عرب، عجم، لر، ترک و کرد نداریم و همه این اقوام متعلق به یک کشور هستند و نباید اجازه سوءاستفاده در این زمینه به دشمنان داده شود.
حجت الاسلام آل هاشم رواج مصرف‌ گرایی را یکی از موانع پیشرفت کشور دانست و گفت: اسراف و زیاده‌ روی در خرج کردن و اشرافی ‌گری به هیچ عنوان برازنده جامعه اسلامی نیست و هر کس در حد معمول نیاز باید به فکر رفاه خود باشد که بیش از آن مذموم است.
وی کوچک انگاری قدرت خود و بزرگ نمایی توان دشمن را از دیگر چالش و موانع انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: متاسفانه این موضوع از زبان خودی‌ها نیز مطرح می‌شود که آمریکا قدرت برتر است و ما توان مقابله با آن را نداریم، در حالیکه اگر ایمان و اعتقاد نسبت به وعده‌های الهی ضعیف تر شود موانع بیشتر می ‌شود.
حجت الاسلام آل هاشم، بی ‌توجهی به درون ‌زایی را از تبعات کوچک انگاری قدرت و توان داخلی بیان کرد و گفت: در حالیکه اگر در اقتصاد چشم‌ مان به اقتصاد خارج و تولید خارجی باشد با مشکلات عدیده روبرو خواهیم شد.
وی فراموشی روحیه انقلابی و راه و روش امام راحل را از آسیب های جدی انقلاب اسلامی دانست و گفت: خیلی‌ها ادعای در خط امام بودن را دارند در حالیکه خط امام بودن در عمل هم باید نشان داده شود و باید توجه کنیم که تبعیت از امام راحل در اطاعت از رهبری تحقق می‌ یابد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه برخی از افراد اوایل انقلاب حرکات انقلابی داشتند اما امروز مدعی‌اند که دیگر نمی توانیم این انقلاب را همراهی کنیم، یادآوری کرد: انسجام و اتحاد ملی رمز پیروزی انقلاب است که باید این اتحاد همدلی با محوریت ولایت‌فقیه روز به روز مستحکم‌ تر شود.
امام جمعه تبریز، افزایش روحیه معنوی و دین‌ باوری مردم را بزرگ‌ ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: بدون تردید معنویت کنونی مردم و جوانان قابل مقایسه با گذشته نیست، البته وقتی حرف از معنویت می‌زنیم برخی‌‌ها می‌گویند که وضعیت جوانان را ببینید که چقدر به مسائل غیرمعنوی مشغول هستند در حالیکه این افراد رشد جوانان به سمت معنویت را مشاهده نمی کنند.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: جوانان مدافعان حرم و جوانانی که در آیین های مذهبی در مناسبت های مختلف همچون اعتکاف شرکت می کنند، جوانان همین کشورند که باید قدردان چنین نعمتی بود.
وی با اشاره به پیشرفت های مختلف کشور در حوزه های گوناگون، افزود: نیروهای مسلح کشور بهتر از همه پیشرفت ایران در حوزه نظامی و دفاعی را می‌ بینند که ما از کجا به کجا رسیده‌ایم.
حجت الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب و گسترش روزافزون تحریم ‌ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی علیه کشور، متخصصان بومی را مجبور کرد به خودکفایی و خوداتکایی روی آورند و با افزایش همت، کشور را بی‌ نیاز از قدرت‌های جهان ساختند.
وی، ساخت انواع سلاح‌ها، جت‌های جنگنده مافوق صوت و رادار گریز، هواپیمای آموزشی، خودکفایی در تولید و ساخت انواع هواپیماهای بدون‌ سرنشین، تعمیر موتور هواپیماها و بالگرد‌ها را از دستاوردهای بزرگ انقلاب در بخش نیروهای مسلح یاد کرد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: پیشرفت ایران در ساخت موشک‌های بالستیک، انواع موشک دریایی، موشک ماهواره‌ شهاب، سجیل و کروز به قدری شگفت‌انگیز بوده و کشورمان را در ردیف معدود کشورهای دارنده تکنولوژی خودکفایی موشک قرار داده است.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.