احد فلاحی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در پی نارضایتی رهبر انقلاب نسبت به یکسان سازی قبور شهدا در سطح کشور، طرح های مربوطه در تبریز متوقف می شود و باید توجه داشت که فرامین رهبری برای تمامی مسئولان فصل الخطاب بوده و از هر بخشنامه و مصوبه ای برای ما ارجحیت دارد.
وی افزود: شهرداری و سازمان آرامستان ها در خصوص یکسان سازی مزار شهدا فقط مجری سیاست های ابلاغی بوده است و ساماندهی گلزار شهدا که از سال 1383 به تصویب هیات دولت وقت رسیده بود، در شهرهای مختلف و به تبع آن در کلانشهر تبریز نیز اجرا شد.
فلاحی با بیان اینکه متولی طرح یکسان سازی قبور شهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان خانواده های معظم شهدا بوده است، یادآوری کرد: شهرداری هیچ نقشی در این حوزه ندارد و از سوی دیگر یکسان سازی قبور مطهر شهدا با رضایت کتبی خانواده های شهدا و با طراحی و اجرای بنیاد شهید انجام می گرفت.
به گفته وی از زمان آغاز فعالیت شورای اسلامی پنجم و مدیریت جدید شهرداری، هیچ گونه تخریب در قبور شهدا صورت نگرفته و این مجموعه فقط مجری طرح مسقف سازی بوده است.
فلاحی با اشاره به اینکه یکسان سازی و مسقف سازی قبور شهدا 2 پروژه جدا و متفاوت از هم هستند، گفت: مسقف سازی قبور شهدا در وسعتی بالغ بر پنج هزار متر مربع با اعتبار 48 میلیارد ریال توسط سازمان آرامستان های شهرداری تبریز در حال انجام بوده و با پیشرفت 80 درصدی تا پایان امسال به اتمام می رسد.
وی ادامه داد: با توجه به حساسیت های موجود در سطح جامعه آمادگی کامل داریم حتی پروژه مسقف سازی را نیز تا تعیین تلکیف نهایی به حالت تعلیق درآوریم.
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز افزود: در پروژه گلزار شهدای محله شام غازان نیز شهرداری تبریز فقط وظیفه مسقف سازی را بر عهده داشته و ساماندهی قبور توسط هیات امنا و خانواده های معظم شهدا اجرا می شود و این سازمان هیچ دخالتی در امر ساماندهی ندارد.
فلاحی درباره سایر قبور شهدای تبریز که در آرامستان های محلات مدفون هستند، گفت: در تمامی این آرامستان ها متولی اصلی اعم از طراحی و عملیات اجرایی بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران همراه با رضایت خانواده های معظم شهدا است و سازمان آرامستان های شهرداری تنها نسبت به مسقف سازی مزار اقدام خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز پیکر پاک تعداد 2 هزار و 500 شهید دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم مدفون است.
آذربایجان شرقی در طول دوران دفاع مقدس حدود 10 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.