یحیی قاسم زاده روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه سیاست ما حرکت به سمت انرژی پاک و جایگزینی گاز به جای نفت است، افزود: اداره گاز شهرستان مرند سال 1373 تاسیس شد و اکنون پنج شهر این شهرستان شامل مرند، زنوز، بناب، کشکسرای و یامچی 100 درصد از نعمت گاز برخوردارند.
وی با بیان اینکه مقدار خط تغذیه گاز پرفشار مورد استفاده در شهرها و صنایع خاص 99 هزار و 600 مترمربع می باشد، اظهار داشت: متراژ شبکه توزیع کم فشار نیز یک میلیون و 285 هزار متر است.
قاسم زاده همچنین تعداد کل علمک های نصب شده در شهرستان مرند را 53 هزار و 150 مورد بیان کرد و افزود: تعداد کل مشترکین شهری 69 هزار و 109، تعداد مشترکین روستایی 32 هزار و 250 و تعداد ایستگاه های تقلیل فشار 24 مورد است.
رئیس اداره گاز مرند ادامه داد: تعداد ایستگاه های 'سی ان جی' در شهرستان مرند 11 مورد و صنایع عمده گازرسانی شده نیز 128 مشترک می باشد.
وی با بیان اینکه تاکنون برای 61 مورد صنایع، نزدیک رسانی شبکه انجام شده است، افزود: در این راستا در مجموع 42 هزار و 441 مترمربع شبکه اجرا شده است.
قاسم زاده در خصوص هزینه اجرای عملیات گازرسانی به روستاها در سال جاری نیز گفت: امسال 7 میلیارد و 235 میلیون ریال برای روستای قیراچ سفلی و حدود 3 میلیارد و 490 میلیون ریال برای گازرسانی روستای هریس هزینه شده است.
وی با بیان اینکه برای 2 روستای در دست اجرای هاویستین و داران داش مبلغ 13 میلیارد و 916 میلیون ریال هزینه می شود، افزود: عملیات گازرسانی پنج روستا شامل مجیدآباد، پیراسحق، چایکسن، خانه سر و اویندین نیز با حدود یک میلیارد ریال در حال طراحی است.
قاسم زاده ابراز داشت: در سال های اخیر پنج ساختمان اداری در شهرهای مرند، بناب، زنوز، کشکسرای و یامچی و 4 ساختمان امداد روستایی در روستاهای هرزند عتیق، یکانات، زنجیره و زرغان احداث شده است.
وی در خصوص فرهنگ سازی در مصرف ایمن و بهینه گاز نیز گفت: در این راستا در طول یک سال گذشته در 76 مدرسه، دوره آموزش نکات ایمنی گاز دایر کردیم و برای مدیران و سرایداران نیز دوره های جداگانه ای در این زمینه برگزار شد.
رئیس اداره گاز مرند اظهار داشت: با توجه به اینکه مرند در انتهای خط انتقال گاز واقع شده و نقطه کم فشار است، اقدامات لازم جهت دریافت گاز از خط صادراتی و تقویت فشار گاز را انجام داده ایم و اکنون نگرانی از جهت افت فشار گاز در شهرستان نداریم.
وی افزود: امسال همچنین 7 مورد مانور اجرا کردیم که یک مورد آن فراشهرستانی بوده و با حضور شهرستان های معین در مرند برگزار شد.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
9916/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.