سعید بابازاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: داروهای کشف شده با حکم مقام قضائی و در حضور نماینده دادستانی معدوم شدند.
وی با اشاره به اینکه طبق اعلام کارشناسان این داروها غیرقابل مصرف تشخیص داده شدند، افزود: مصرف داروهای غیر مجاز و تاریخ مصرف گذشته تاثیری در بهبود بیماری دام ندارد بلکه خسارت های جبران ناپذیری نیز برای دامداران در پی خواهد داشت.
بابازاده از دامداران و شهروندان خواست که پیش از استفاده از هر دارویی به تاریخ انقضا آن توجه کنند، زیراکه داروهای تاریخ مصرف گذشته اثربخشی ندارند و برخی مواقع با تغییر در ترکیبات شیمیایی دارو و ساختار آنها عوارض جبران ناپذیری ایجاد می شود.
وی افزود: دامداران و مالکان مراکز پرورش دام، دارو‌ها و اقلام مورد نیاز دامپزشکی و فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز را از مراکز مجاز که تحت نظارت دامپزشکی است تهیه کنند.
بابازاده گفت: تشدید نظارت ها در زمینه کنترل دارو و فراورده های بیولوژیک و همچنین شاغلان و فعالان دارو و درمان دامپزشکی از سوی کارشناسان این اداره به صورت مداوم در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: اهالی شهرستان هرگونه تخلف را به سامانه 1512 ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش دهند.
وی اضافه کرد: این شهرستان در زمان حاضر یکی از قطب های مهم کشاورزی، دامداری در آذربایجان شرقی است و بیشتر اهالی در شغل کشاورزی و دامداری مشغول فعالیت هستند.
به گزارش ایرنا، شهرستان چاراویماق دارای 250 هزار راس دام سبک و همچنین بیش از 20 هزار راس دام سنگین بوده که این تعداد در فصول مختلف متغیر است.
شهرستان چاراویماق یکی از شهرستان های الگوی اقتصاد مقاومتی، دارای دو بخش به نام‌ های مرکزی شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب ‌غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی و شادیان شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی، یک نقطه شهری به نام قره ‌آغاج و 248 آبادی است.
این شهرستان با 31 هزار نفر‌ جمعیت در 150کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.