صبح امروز همزمان با سراسر کشور چهلمین زنگ پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مدارس آذربایجان شرقی به صورت پایلوت استانی در دبستان حضرت خدیجه (س) ناحیه یک تبریز به صدا درآمد. 
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این آیین با بیان این‌که زنگ انقلاب در بیش ازهشت هزار مدرسه استان نواخته می‌شود، گفت: برنامه‌های دهه فجر با رویکرد مدرسه محور و محله محور در 400 برنامه متمرکز در تمامی حوزه‌ها برگزار می‌شود. 
 جعفر پاشایی افزود: افتتاح پروژه‌های آموزشی، رفاهی و عمرانی، ایجاد نمایشگاه‌ها و انتشار بروشورها از اهم اقدامات این ایام است. 
 وی به دستاوردهای آموزش و پرورش در پنج سال گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های وزارتی در شاخص‌های مختلف ترقی کرده و همواره رتبه های سوم تا چهارم را کسب کرده‌ایم. 
وی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را پوشش تحصیلی و عدالت آموزشی عنوان کرد و گفت: درصد باسوادی در سال های 90 تا 95 افزایش 2.5 درصدی داشته و 164 روستای استان بین یک تا چهار دانش آموز دارد که همه‌ی کلاس‌ها با معلم دایر هستند. 
 وی افزود: بعد از انقلاب بیش از 17 هزار دانش آموز در مدارس توسعه یافته شبانه روزی با استفاده رایگان از خدمات دولتی مشغول تحصیل هستند. 
 مدیر کل آموزش و پرروش استان به ایجاد مراکز رفاهی معلمان بعد از انقلاب با رویکرد تکریم فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: از آنجایی که دستگاه تعلیم و تربیت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست از ظرفیت خیرین نهایت استفاده انجام گرفته و خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.