به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ناصر الهیاری روز جمعه در آیین استقبال از آفتاب در مراغه افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره در سال های تبعید و رنج خود، در برابر استکبار و استعمار ایستادند.
وی ادامه داد: ایستادگی امام خمینی (ره) در طول سال های قبل از پیروزی انقلاب در برابر رژیم طاغوت از جمله طرح کاپیتولاسیون الگویی برای ملت های آزاده جهان است.
وی اضافه کرد: امام راحل طرح کاپیتولاسیون را طرحی ظالمانه و دور از شان و منزلت مردم عنوان کرد و در سخنان خود رژیم غاصب صهیونیستی را در برابر افکار عمومی جهان رسوا کرد.
الهیاری گفت: دهکده و محل اقامت امام (ره) در پاریس و فرانسه در طول سال های تبعید ایشان به محلی برای حضور خبرنگاران و رسانه ها و کانون توجهات بین المللی و جهانی تبدیل شده بود که این نشان از جایگاه بالای رهبری ایشان در تاریخ انقلاب اسلامی بود.
وی افزود: امام خمینی (ره) مردم را به خوبی می شناخت و مردم نیز به ایشان عشق می ورزیدند که نمونه بارز آن را در طول سال های قبل و پس از آن در ایستادگی ملت ایران در برابر نظام استکباری مشاهده کردیم.
وی ادامه داد: امام راحل ملت ایران را از 2 هزار و 500 سال نظام شاهنشاهی و طاغوت رهانید و به عزت و اقتدار رهنمون کرد.
وی اضافه کرد: رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس نیز با تبعیت از رهبری و ولایت و با عشق به امام راحل اجازه نداند یک وجب از خاک میهن اسلامی در تصرف دشمن قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در این آیین مسئولان و اقشار مختلف مردم مراغه در آیینی نمادین تمثال امام خمینی (ره) را به مناسب ورود تاریخی ایشان به میهن اسلامی در 12 بهمن 1357 گلباران کرده و با آرمان های رهبری و شهدا تجدید میثاق کردند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.