مرتضی محمدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا، با اشاره به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس که گفته بود «چون بزرگراه سهند - تبریز به مسکن مهر ختم می شود، دولت آن را تکمیل نمی کند»، افزود: چگونه می توان این گفته را با واقعیت سازگار دانست.
ویاظهار داشت:: در حالی که این آزاد راه بعد از پنج سال از آغاز احداث، در سال 1392 به طور میانگین در همه قطعات حدود ۲۷ درصد پیشرفت داشت، این رقم اکنون به ۷۰ درصد رسیده است.
فرماندار اسکو اضافه کرد: از سوی دیگر از مجموع ۳۶ هزار واحد مسکن مهر شهر جدید سهند، دو سوم واحدها در دولت تدبیر و امید تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.
محمدزاده اظهار داشت: در زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال 1392، از ۳۶ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید سهند تنها ۱۰ هزار واحد تحویل متقاضیان شده بود که محوطه سازی اغلب آنها نیز اجرا نشده بود، در حالی که بقیه واحدها در دولت تدبیر و امید تکمیل و تحویل شد و تنها ۱۳۰۰ واحد در شرف اتمام وجود دارد.
فرماندار اسکو با بیان اینکه در خصوص آزادراه سهند - تبریز نمی توان منکر واقعیات شد، ادامه داد: واقعیت این است که از زمان آغاز این پروژه در سال 13۸۷، با وجود درآمدهای سرشار نفتی، این پروژه در طول پنج سال حدود ۲۷ درصد پیشرفت داشت و از طرف دیگر اساسی ترین بخش های آن که یکی بخش متصل به کنارگذر شهید کسایی و دیگری اراضی و باغات اسفنجان بود، بدون تملک باقی مانده بود.
محمدزاده ابراز داشت: در طول پنج سال گذشته کل مسیر تملک و مشکل معارضان نیز رفع شده است و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه به ۷۰ درصد رسیده، به گونه ای که در هیچ مقطع زمانی سرعت پیشرفت پروژه به اندازه امسال نبوده است.
وی افزود: باید این واقعیت را هم در نظر داشت که درآمدهای دولت تدبیر و امید در پنج سال اخیر با درآمدهای دولت قبل از آن در مدت مشابه قبل قابل مقایسه نبوده و این نشان دهنده عزم دولت فعلی در توسعه شهر جدید سهند با وجود تمام تنگناهای اقتصادی است.
محمدزاده، رشد قابل توجه فضاهای آموزشی و بهداشتی را از دیگر اقدامات دولت در شهر جدید سهند دانست و گفت: دولت در سهند توجه ویژه ای به فضاها و سرانه های آموزشی، بهداشتی و ورزشی داشته است.
وی ادامه داد: از مجموع ۲۵ مدرسه موجود در شهر سهند، ۱۲ مدرسه یعنی نزدیک به ۵۰ درصد در پنج سال اخیر به بهره برداری رسیده و در حال حاضر ۸ باب مدرسه ۱۲ کلاسه نیز در این شهر در حال احداث است.
فرماندار اسکو با بیان اینکه از چهار مرکز سلامت موجود در این شهر، ۲ مرکز در دولت تدبیر و امید احداث شده که در دهه فجر به بهره برداری می رسد، گفت: همچنین دومین سالن ورزشی چند منظوره شهر جدید سهند، تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
محمدزاده افزود: بخش عمده تاسیسات زیربنایی این شهر مثل آب، برق و گاز نیز در پنج سال گذشته تامین و تکمیل شده است.
فرماندار اسکو اظهار داشت: متهم کردن دولت به بی مهری به مسکن مهر، انحراف افکار عمومی است و طرح این مسائل خلاف واقعیت های آماری است.
وی گفت: این که با وجود تامین تاسیسات روبنایی و زیربنایی در شهر جدید سهند توسط دولت تدبیر و امید آن هم در بدترین شرایط اقتصادی، ساکنان مسکن مهر هنوز از کمبود سرانه عمومی رنج می برند، مسببان آن باید به سهم شان پاسخگو باشند.
شهر جدید سهند با بیش از یکصد هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده و سر ریز جمعیت تبریز را در خود جای داده است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.