نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مشارکت مردم با استانی شدن انتخابات افزایش می‌یابد، گفت: افرادی مدعی هستند که با استانی شدن انتخابات مشارکت مردم کاهش می‌یابد، اما بنده معتقدم با استانی شدن انتخابات رقابت بین کاندیداها افزایش یافته و در نتیجه مردم برای راهیابی نماینده مورد نظر خود به مجلس در پای صندوق های رأی حاضر خواهند شد.
محمد حسن نژاد در گفت‎‌‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با بیان اینکه موافق استانی شدن انتخابات هستم، اظهار کرد: استانی شدن انتخابات بسیار مفید است؛ چراکه در سطح استان نیروی انسانی شاخص‌تری وجود دارد و حضور آن‌ها در مجلس می‌تواند توسعه استان را فراهم کند.   وی گفت:  برخی افراد مدعی هستند که  با استانی شدن انتخابات رابطه مردم با حاکمیت کاهش می‌یابد، آیا این حاکمیت تنها در نمایندگان خلاصه شده است؟ یکی از اصلی‌ترین مشکل موجود در کشور این است که کل حاکمیت در نمایندگان خلاصه شده است.
این نماینده مجلس با بیان این‌که متاسفانه تمامی اقدامات نمایندگان مجلس پیگیری کارهای پیش پا افتاده شهرستان‌ها شده است، افزود: با اجرایی شدن این طرح، نمایندگان رسیدگی به روند قانون گذاری و موضوعات کلان را در اولویت قرار می‌دهند و این رابطه اشتباه بین مردم و نمایندگان از بین رفته و یک رابطه عاقلانه‌تری شکل می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، نمایندگان با فراغ خاطر بیشتری می‌توانند به دو مسئولیت اصلی خود در بعد قانون‌گذاری و نظارت بپردازند و دیگر وقت آ‌ن‌ها صرف امور خرد و کوچک -که گاهی خارج از حیطه وظایف آن‌ها است- نمی‌شود. این نوع روابط بین نمایندگان مجلس و مردم سالم نبوده و به نفع مردم نیست؛ چراکه افراد تمامی مشکلات ریز را با نمایندگان در میان می‌گذارند.
حسن‌نژاد عنوان کرد: اکنون نمایندگان در تصمیمات کلان ملی مشارکت های پایینی داشته و بیشتر درگیر مسائل شهرستانی هستند، اما بعد از استانی شدن انتخابات، برخی اقدامات و پروژه‌های مهم شهرستانی نیز در اولویت کاری نمایندگان قرار می‌گیرد؛ همچنین لازم است قانونی برای ارتقای وظایف شوراهای شهر و روستا تهیه شود تا مردم برای حل مسائل جزئی مورد نظرشان به مسئولان شوراهای شهر و روستا مراجعه کنند. 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.