سعید بابازاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: همچنین در سالجاری عملیات واکسیناسیون دام سنگین علیه بیماری تب مالت با 133 درصد افزایش، فراتر از پیش بینی در نظر گرفته شده برای واکسیناسیون این بیماری به پایان رسید.
وی افزود: امسال همچنین واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز گاوی در این شهرستان فراتر از پیش ‌بینی انجام شده، صورت گرفت.
بابازاده گفت: در 10 ماه گذشته 2 هزار راس دام سنگین در مقابل بیماری لمپی اسکین واکسیناسیون شدند.
وی اضافه کرد: همچنین در راستای ارتقا بهداشت عمومی جامعه 250 مورد بازرسی بهداشتی از اماکن عرضه فرآورده خام دامی انجام و بیش از 200 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در این شهرستان از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
وی ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزشی برای بهره برداران، واکسیناسیون منظم دام های سبک و سنگین، تست بروسلوز در گاوداری ‌ها، اطلاع رسانی نحوه پیشگیری و مبارزه با بیماری بروسلوز برای مردم و بهره برداران به وسیله انتشار و چاپ بروشورهای علمی از جمله اقدام های دیگر این اداره برای مبارزه با بیماری بوده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان چاراویماق دارای 250 هزار راس دام سبک و همچنین بیش از 20 هزار راس دام سنگین بوده که این تعداد در فصول مختلف متغیر است.
شهرستان چاراویماق یکی از شهرستان های الگوی اقتصاد مقاومتی، دارای 2 بخش به نام‌ های مرکزی شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب ‌غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی و شادیان شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی، یک نقطه شهری به نام قره ‌آغاج و 248 آبادی است.
این شهرستان با 31 هزار نفر‌ جمعیت در 150کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.