فرمانده پلیس راه کشور گفت: در هر 24 ساعت در کشور حدود 50 نفر به دلیل سوانح جاده‌ای و شهری جان خود را از دست می‌دهند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سردار محمد حسین حمیدی در حاشیه سومین دوره تربیت مدرس و ایمنی ترافیک در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: باید برای جلوگیری از حوادث، قوانین موجود اصلاح شده و در راستای ایمنی خوردوها، بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی اقدامات موثری انجام گیرد.
وی خاطرنشان کرد:  حدود 60 درصد از کشته های کشورهای توسعه یافته در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد؛ این درحالیست که در کشور ما 30 کیلمتری شهرها 68 درصد کشته ها را به خود اختصاص داده است. 
سردار حمیدی با بیان این‌که 70 درصد تصادفات رانندگی توسط خودروهای شخصی در جاده‌ها اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: متاسفانه روند تردد خودروهای شخصی در جاده های کشور بسیار زیاداست؛ از این رو باید در راستای جلوگیری از این موضوع تعاملاتی اندیشیده شود.
هفت درصد تولید ناخالصی ملی در حوزه تصادفات رانندگی تلف می‌شود
وی تصریح کرد: گروه سنی فعال و نیروی کار مولد، بیشترین گروه سنی کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی را به خود ختصاص داده‌اند؛ در واقع حدود هفت درصد تولید ناخالص ملی در حوزه تصادفات تلف می‌شود.
فرمانده پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: اقداماتی برای پشگیری از حوادث رانندگی با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارت بهداشت و درمان تحت عنوان تربیت مدرس ایمنی و ترافیک انجام می‌گیرد تا بتوانیم از لحاظ علمی نقشه راه موثری را برای آینده ترسیم کنیم؛ این موضوع در سرفصل‌های درسی دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد تا اثرگذار باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.