مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اصحاب فرهنگ و هنر نمایندگان اقتدار، عزت و کرامت یک ملت عنوان کرد و گفت: این بزرگان افکار و اندیشه‌ها را از نسلی به نسلی دیگر منتقل می‌کنند.
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد محمدپور در آیین نکوداشت "محمدتقی تقی‌زاده" شاعر پیشکسوت خدافرین،‌ اظهار کرد: شعر و ادب ایران و آذربایجان گنجینه ای از اندیشه‌ی انسان‌های بزرگی است که در سپهر تاریح این مرز و بوم همچون ستاره‌ای درخشیده‌اند، این گنجینه و مجموعه افتخارآمیز حاصل سال‌ها تلاش انسان‌هایی بزرگ است که ثمره‌ی عمر خود را به رشته‌ی تحریر و نظم درآورده‌ و در اختیار همگان قرار داده‌اند.
 وی افزود: نکوداشت چهره‌های ادبی و هنری علاوه بر این‌که سنت سپاسگزاری از مخلوق را زنده می‌دارد و مقدمه شکرگزاری در پیشگاه خالق است، در شناساندن این چهره‌ها به نسل‌های امروز و فردای ایران و آذربایجان کمک شایانی خواهد کرد و موجب توسعه و ترویج فرهنگ و ادب و اندیشه در فضای جامعه خواهد شد.
 وی بیان کرد: یاد کردن از بزرگان و گرامی داشتن آنان در فرهنگ اسلامی و ایرانی، یک اصل و قاعده است و باید همگان بدانند ملت‌هایی که بزرگان خود را عزیز شمرده و از آن‌ها  تقدیر کرده‌اند رشد و تعالی یافته‌اند.
 محمدپور، فرهنگ و هنر را هوا برای تنفس و دلیلی برای ادامه‌ی حیات جوامع برشمرد و گفت: همه باید به این باور برسند که جوامع و ملت‌ها برای دوام و قوام به فرهنگ و هنر نیازمند هستند.
 وی افزود: تفاوتی که فرهنگ و هنر با سایر عرصه‌ها دارد این است که جریان فرهنگ و هنر آنطور که شاید و باید ملموس و قابل مشاهده نیست و این جریان تاثیرگذار در لایه‌های زیرین جوامع در حرکت است .
 وی تاکید کرد:‌ برای این‌که هر فرد از این رود پرشتاب و خروشان بهره‌ی وافر گیرد و سیراب شود باید ظرف وجودی و فکری خود را گسترش دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ، با اشاره به این‌که انسان‌های بزرگی از ارسباران برخاسته‌اند که در فرهنگ و تمدن آذربایجان و ایران تاثیر گذاشته‌اند، خاطرنشان کرد: امروز شاهد نکوداشت یکی از فعالان عرصه‌ی فرهنگ و ادب  محمدتقی تقی‌زاده هستیم. ادیبی که شایستگی‌های فراوانی دارد و آثاری ماندگار از خوی برجای گذاشته است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.