به گزارش ایرنا، شریف اسلامی در نشست هنرمندان استان با مدیرکل جدید صدا و سیما با بیان اینکه تنها راه توسعه این استان توجه به حوزه فرهنگ و هنر است گفت: مهمترین مسئله امروز استان توسعه نیافتگی است که این خود موجب بروز مسائل و مصائب دیگری نیز شده است.
اسلامی با بیان اینکه توسعه در دنیا با ارتباطات و فرهنگ شکل گرفته است، بیان کرد: هنوز اهمیت و نقش حوزه فرهنگ در توسعه و رشد جامعه برای بسیاری از متولیان و مسئولان ناشناخته است و کمترین توجه به حوزه فرهنگ و هنر در بحث اعتبارات می شود.
وی تصریح کرد: همواره فکر می کنیم باید دولت ها ما را از توسعه نیافتگی نجات دهند و به این خاطر همیشه منتظر دولت و یا عامل بیرونی هستیم که کهگیلویه و بویراحمد را به توسعه برساند اما غافل از اینکه رهیافت توسعه موفق و پایدار، توسعه درون زاست و تا ما از نظر فرهنگی و سرمایه انسانی رشد نکنیم به توسعه در دیگر بخش ها نیز نخواهیم رسید.
اسلامی تاکید کرد: کلید توسعه سرمایه انسانی نیز در دست دستگاهای فرهنگی، هنرمندان و رسانه هاست و اگر این حوزه ها خود رشد یافته و یا در اولویت نباشند، این چرخه معیوب ادامه خواهد یافت.
رئیس حوزه هنری استان همچنین با اشاره به اینکه هنرمندان درک بیشتری از مشکلات موجود در جامعه دارند، بیان کرد: جامعه فرهنگ و هنر با زبان تاثیرگذار هنر خود می توانند بسیاری از مصائب و مشکلات و آسیب ها را درمان کنند.
اسلامی، هنر و طنز را دو عنصر درمانگر در شرایط کنونی جامعه دانست و گفت: جامعه ای که در آن امید و نشاط کمرنگ باشد جامعه ای ایستاست و امید و نشاط به عنوان دو عامل پویایی و تحرک در هر جامعه ای می تواند با هنر و طنز گسترش یابد.
وی گفت: هنرمندان در وضعیت کنونی جامعه برای بهبود وضعیت مطلوب و زیست بهتر نقش مهمی دارند و باید در این زمینه گام های جدی بردارند.
اسلامی همچنین با بیان اینکه دوران گلوله جادویی و سوزن تزریقی در نظریه های ارتباط جمعی سپری شده است، اظهار کرد: به واسطه گسترش رسانه های جدید و شبکه های اجتماعی قدرت نفوذ رسانه های سنتی کمتر شده و باید به دنبال روش ها و شیوه های جدید در ارائه پیام به مخاطب بود.
وی در پایان برهم افزایی ظرفیت های فرهنگی و هنری استان تاکید کرد و اظهار داشت: صدا و سیما و حوزه هنری می توانند با تجمیع و جهت دهی به این ظرفیت ها موجب رشد و تعالی فرهنگی استان شوند.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.