به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این همایش پیاده روی خانوادگی که رسالت ذاتی آنان اغلب در حوزه پزشکی و پوشش بیمه‌ای در ارائه خدمات مطلوب‌تر و عادلانه‌تر در حوزه درمان متمرکز است ضرورت و نقش ورزش به‌ویژه ورزش صبحگاهی و پیاده روی را در تضمین سلامت افراد و جامعه یادآور شدند.
خانواده‌های شرکت کننده مسیر حدود پنج کیلومتری امام زاده عبدالله (ع) یاسوج تا تپه نورالشهدا را پیاده روی کردند تا علاوه بر تقویت سلامت جسم، روح و روان خسته از زندگی مادی و ماشینی این روزگار خود را با قرائت زیارت عاشورا و حضور در کنار شهدای گمنام آرمیده بر تپه شهدای پارک جنگلی نیز صیقل داده باشند.
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه برگزاری این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به الگوی انتقال بیماری‌های واگیر به بیماری‌های غیرواگیر همچون دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین چاقی پرداختن و نهادینه کردن ورزش همگانی و صبحگاهی در میان خانواده‌ها و جامعه ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
سید یدالله حسینی افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت هم اینک عامل بیش از 48 درصد مرگ‌ومیرها در میان جامعه ایران به ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون است که کم تحرکی و کم توجهی به ورزش یکی از دلایل افزایش بروز این بیماری‌ها حتی در میان نسل جوان و میان سال است.
وی بر ضرورت آگاهی رسانی به مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، نهادهای عمومی و دولتی در جهت پیشگیری از این بیماری‌های غیرواگیر تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه بهداشت و درمان به تنهایی قادر به تأمین سلامت جامعه نیست.
حسینی بیان کرد: این همایش به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شهدای ترور حادثه اهواز و همچنین با هدف نهادینه کردن و ضرورت ورزش همگانی و پیاده روی در میان خانواده‌های کارکنان بیمه سلامت و ایجاد روحیه امید، نشاط و انگیزه بیشتر کارکنان برای خدمت بهتر و مطلوب‌تر به مردم برگزار شد.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.