به گزارش ایرنا، حمید شکری روز پنجشنبه در نخستین نشست مجمع خیران عمران شهری مراغه افزود: خیران و سازمان های مردم نهاد (سمن ها) نقش انکارناپذیری در توسعه، آبادانی و رونق شهرها دارند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 30 انجمن مردم نهاد در زمینه های مختلف همگام با خیران در توسعه فرهنگی و اجتماعی این شهرستان فعال هستند.
وی با بیان اینکه برگزاری نشست های ویژه برای جذب خیران در امور عمران شهری، زمینه ساز توسعه است گفت: خوشبختانه مسئولان دستگاه های خدمات رسان و مدیران شهرستانی در سال های اخیر تسهیلات خوبی برای مشارکت خیران فراهم کرده اند.
شکری افزود: با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان در زمینه های مختلف از جمله سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی و عمرانی، خیران می توانند نقش فعال تری در عمران و توسعه ایفا کرده و برای این منظور، نهادهای متولی امر باید ظرفیت ها و استعدادهای شهرستان را بیش از پیش معرفی کنند.
وی با تاکید بر وجود روحیه همکاری و مشارکت عمومی اضافه کرد: همه مردم و مسئولان باید انتقادپذیر بوده و در جهت رفع نواقص، مشکلات و ایجاد وحدت در جامعه تلاش کنند.
شهردار مراغه نیز در این نشست با تقدیر از نقش خیران در توسعه شهرستان در سال های اخیر گفت: باید از خدمات خیرانی که در عرصه های عمرانی و سلامت جامعه گام های موثری برداشته اند، به نحو مناسبی تجلیل شود.
محمدرضا احمدی افزود: حضور و مشارکت فعال خیران در عرصه عمران شهری می تواند به توسعه زیرساخت های شهرستان کمک های بزرگی کند.
وی ادامه داد: آثار معنوی و مادی خیران در طول سالیان گذشته در مناطق مختلف شهرستان به عنوان موقوفه و باقیات صالحاتی است که همواره در خدمت مردم و جامعه بوده است.
وی اضافه کرد: برای بهره گیری بیشتر از ظرفیت خیران در اجرای طرح های عمران شهری از جمله احداث نمازخانه های شهری، فرهنگسراها، پارک ها، بوستان ها و توسعه امکانت خدماتی، شهرداری آماده همکاری و ارایه تسهیلات بیشتر است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این نشست گفت: این شهرستان جزو شهرهای برتر کشور در زمینه مشارکت خیران بوده که نمونه بارز آن تعداد بالای موقوفه و آثار آنان در نقاط مختلف است.
علی عباسی افزود: بسیاری از زیرساخت های شهرستانی مراغه حاصل تلاش ها و دلسوزی های خیران نیک اندیش و بزرگان این شهرستان در طول سال های گذشته است.
شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز دارای حدود 180 هزار نفر جمعیت است؛ این شهر در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و 607 کیلومتری تهران قرار دارد و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.