به گزارش ایرنا کامران گردان روز یکشنبه در نشست اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران با مسئولان اجرایی استان همدان اظهار داشت: حمل و نقل درون شهری کشور اتریش را مورد بررسی قرار داده ایم و اجرای این طرح در همدان را در همکاری دو جانبه (همدان – اتریش) اجرایی خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: وین سه بار به عنوان شهر تمیز دنیا انتخاب شده و همدان نیز این ویژگی را در سطح کشورمان دارد و این وجه مشترک به همکاری های مختلف کمک می کند.
گردان خاطرنشان کرد: امنیت، تمیزی و زیبایی شهر همدان همواره مورد استقبال گردشگران به ویژه توریسم خارجی بوده و این مهم را در روابط با اتریش مورد تاکید قرار می دهیم.
وی با اشاره به اینکه سیاست استاندار مبنی بر جذب سرمایه گذار جزو اولویت های شورای اسلامی شهر همدان است، اظهار داشت: به عنوان سیاستگذار خود را ملزم به مشارکت همه جانبه در این همکاری می دانیم.
شهردار همدان نیز در این نشست گفت: کشور اتریش از ظرفیت های بالقوه ای در حوزه های مختلف برخوردار است و شهرداری در حوزه مدیریت شهری همکاری لازم را با این کشور خواهد داشت.
عباس صوفی افزود: سرمایه گذاری در حوزه‌های انرژی‌های سبز، امنیت آب، توسعه روابط دانشگاهی، توسعه ماشین آلات خدمات شهری، آتش نشانی و پسماند در همدان را در این همکاری مورد تاکید می دانیم.
وی بیان کرد: با توجه به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018، افزایش همکاری در راستای توسعه زیرساخت های مدیریت شهر و نیز رونق گردشگری را در دستور کار داریم.
شهردار همدان با تاکید بر تلاش شورا و شهرداری همدان در معرفی هرچه بهتر این شهر گفت: هدف مجموعه مدیریتی شهر برقراری رابطه اقتصادی و گردشگری با کشورهای مطرح جهان و جذب سرمایه گذار است.
اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران برای دیدار با مسئولان اجرایی استان و بازدید از بخش های مختلف همدان، سفری 2 روزه به این شهر داشته است.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.