'جواد رحمتی' روز دوشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با تاکید بر همکاری همه دستگاه ها در اثرگذاری برنامه های ستاد، اظهار کرد: همه دستگاه ها سعی کنند تا با همکاری، هم افزایی و اقدامات خلاقانه ایام خوبی را برای گردشگران در استان آذربایجان شرقی فراهم کنند.
وی همچنین ارتقای کمی و کیفی علایم و تابلوهای راهنما در مسیرهای مواصلاتی استان را ضروری دانست و گفت: باید تمهیدات لازم در این زمینه توسط کمیته و دستگاه مربوط فراهم و در سریعترین زمان رسیدگی شود.
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ادامه با تاکید بر لزوم توجه و اشاعه آیین های سنتی آذربایجان در برنامه های فرهنگی دستگاه های استان، افزود: دستگاه های مرتبط با حوزه گردشگری می بایست علاوه بر فراهم سازی تمهیدات لازم برای ارائه خدمات گسترده، اجرا و اشاعه آیین های سنتی آذربایجان را در برنامه های فرهنگی خود برای گردشگران جای دهند، زیراکه با اجرای آیین و سنت ها زمینه مناسبی برای آشنایی با فرهنگ آذربایجان توسط گردشگران فراهم می شود.
وی اجرای آیین های سنتی آذربایجان را گامی موثر در جذب گردشگر، ارتقا رضایت گردشگران و معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های گردشگری عنوان کرد.
وی در ادامه بر انتخاب شعاری برای استان در سال جدید تاکید کرد و گفت: باید توجه داشت که آذربایجان و تبریز از ظرفیت های بزرگی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری برخوردار است، از این رو انتخاب شعاری برای استان و تبریز، در مسیر توسعه گردشگری اثر گذار خواهد بود.
'مرتضی آبدار' مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از همکاری کمیته های ذیربط در راستای تسهیل خدمات سفر، گفت: همکاری و تعامل دستگاه های مختلف در اجرای برنامه های ستاد بسیار مهم بوده و رضایتمندی گردشگران و مسافران را فراهم خواهد کرد.
وی با اشاره به نتایج نظرسنجی صورت گرفته از گردشگران، اظهار داشت: با توجه به نتایج اخذ شده از نظرسنجی به عمل آمده توسط دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان، می بایست دستگاه های ذیربط برای رفع نواقصی چون تعطیلی بازار تبریز در روزهای نخست سال، کمبود سرویس بهداشتی در سطح شهر، کمبود علائم و تابلوهای راهنمای جاده ای، وضعیت نامناسب آسفالت جاده های مواصلاتی و کمبود برنامه های شاد فرهنگی و هنری در سطح شهر اقدام کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید براینکه سیاست های دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات در راستای تجلی چهره ای متفاوت از آذربایجان برای گردشگران است، افزود: یکی از مهم ترین اهدافی که در دستور کار دبیرخانه ستاد قرار گرفته، تلاش در راستای توزیع متناسب سفر در تمامی نقاط استان با تکیه بر ظرفیت بالای طبیعت گردی است و به همین منظور 200 مسیر گردشگری تدوین و 164 مجوز فعالیت اقامتگاه بوم گردی صادر شده است.
آبدار خاطرنشان کرد: در کنار خدمات اولیه، اجرای برنامه های مفرح فرهنگی و هنری بخش دیگری از اهداف ستاد است تا ذهنیتی زیبا و ماندگار را در خاطر گردشگران بجای گذارد.
سرپرست معاونت گردشگری استان هم به برگزاری جشن های نوروزگاه در راستای معرفی آیین و سنن اصیل آذربایجان در نوروز 98 اشاره کرد و گفت: ایام نوروز فرصتی مغتنم برای معرفی فرهنگ و تاریخ اصیل آذربایجان به گردشگران داخلی و خارجی است.
فرشاد رستمی نظارت بر تاسیسات گردشگری و ارتقای کیفیت دفاتر خدمات سفر، ارائه بسته های معرفی استان، برگزاری دوره های دانش افزایی انجمن های فعال در این حوزه، ابلاغ و ارسال دستورکار تشکیل دبیرخانه های ستاد خدمات سفر شهرستان به فرمانداران و برقراری هماهنگی لازم جهت فضاسازی شهری با شهرداری کلانشهر تبریز را از اهم فعالیت های دبیرخانه ستاد سفر استان عنوان کرد.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.