به گزارش ایرنا، اکبر فتحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به لزوم حفظ و صیانت از باغ ها و جنگل ها، تا اطلاع ثانوی قطع هرگونه درخت و چوب آلات باغی مثمر و غیرمثمر در حوزه استحفاظی شهرستان های کلیبر، خداآفرین، اهر، هوراند، ورزقان و جلفا و خارج از محدوده و حریم قانونی شهرها به طور جدی ممنوع است.
وی اظهار داشت: ممنوعیت مطلق قطع درختان جنگلی به قوت خود باقی است و در این زمینه با ادارات منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان ها همکاری لازم انجام می شود.
فتحی ادامه داد: به زودی با هماهنگی مراجع ذیربط استانی، شیوه نامه اجرایی در این خصوص تهیه و در آینده به شهرستان های کلیبر، خداآفرین، اهر، هوراند، ورزقان و جلفا ارسال می شود.
در روزهای اخیر فیلمی مربوط به آنچه که گفته می شود قطع و حمل درختان در جنگل های ارسباران است، در فضای مجازی منتشر شد که واکنش تند افکار عمومی را به دنبال داشت.
هر چند مدیران نهادهای مسوول مانند حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی در واکنش به این فیلم اعلام کردند که درختات قطع شده مربوط به باغ های شخصی است، اما حجم بالای درختان قطع و حمل شده، نگرانی دوستداران محیط زیست و درخواست آنان برای مقابله با این وضعیت را برانگیخت.
گفته می شود ممنوعیت قطع درخت در جنگل های شمال به دلیل تنفس یکساله آن، باعث شده که دلالان چوب این بار به جان درختان منطقه ارسباران بیافتند و از مشکلات اقتصادی و معیشتی کشاورزان منطقه نهایت سوء استفاده را کنند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.