به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یکشنبه با حضور در اداره ثبت احوال شهرستان اظهار داشت: ثبت احوال یکی از سازمان های پایه ای کشور است و این سازمان را می توان محور توسعه کشور عنوان کرد.
وی افزود: اگر وظایف محوله را در این اداره به صورت منظم و دقیق اجرا کنیم در توسعه و برنامه ریزی های بعدی موفق عمل خواهیم کرد.
شکری به اهمیت جمع بندی وقایع حیاتی اشاره کرد و گفت: در سال های نه چندان دور مشکلات متعددی در این حوزه وجود داشت که به همت مجموعه ثبت احوال این مشکلات رفع شد.
وی اضافه کرد: مسئولان و کارشناسان می توانند از آمار و اطلاعات این ارگان بهره گرفته و از آن در جهت کاهش معضلات و مشکلات استفاده کنند.
رئیس اداره ثبت احوال مراغه نیز گفت: تاکنون 168 هزار و 237 نفر از مجموع 190 هزار نفر واجد شرایط بالای 15 سال این شهرستان برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند.
شمس دانش گفت: در این مدت 126 هزار و 506 نفر م موفق به دریافت این کارت شده اند.
وی اضافه کرد: از ابتدای سالجاری نیز 23 هزار و 430 نفر برای دریافت این کارت ثبت نام کرده اند و 26 هزار و 865 کارت ملی هوشمند در این مدت صادر شده است.
وی با اشاره به ارائه خدمات سجلی در این اداره برای شهروندان گفت: امسال 6 هزار و 326 شناسنامه مکانیزه برای افراد متقاضی بالای 15 سال صادر شده است.
وی ادامه داد: در این مدت، 285 مورد تغییر نام و نام خانوادگی برای متقاضیان در این شهرستان انجام شده است.
شمس دانش اضافه کرد: همچنین در نیمه نخست امسال به پنج هزار و 63 مورد استعلام پاسخ داده شده و 154 مورد اختلافات در این اداره حل و مرتفع شده است.
به گزارش ایرنا، سوم تا نهم دی ماه در تقویم تاریخ کشور به نام هفته ثبت احوال نام گذاری شده است.
ثبت احوال در تاریخ 16 آذر 1297 هجری خورشیدی تاسیس و اولین شناسنامه به شماره 1 در بخش 2 تهران به نام فاطمه ایرانی صادر شد.
اداره ثبت احوال مراغه در فروردین 1307 شمسی تاسیس و در چهاردهم فروردین همان سال اولین سند سجلی برای حاج میرزا عیسی خان فتوحی رئیس وقت اداره معارف مراغه صادر شده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.