به گزارش ایرنا، حجت الاسلام قهرمان احمدی روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگی عمومی این شهرستان افزود: در زمان phqvTغیبت، سوظن، افترا، پرخاشگری و نزاع های فردی و دسته جمعی در جامعه به میزان زیادی افزایش یافته که با نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر این مشکلات حل می شود.
وی اظهار داشت: در این راستا آموزش و پرورش به علت گستردگی و در اختیار داشتن دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه می‌تواند نقش بسیار موثر و تعیین کننده ای ایفا کند.
امام جمعه هریس یادآوری کرد: باید از قابلیت های انجمن اولیا و مربیان و انجمن دبیران در راستای تقویت فرهنگ عمومی به نحو احسن استفاده شود، زیرا آموزش و پرورش، اساس نهادینه کردن فرهنگ عمومی مطلوب است.
حجت الاسلام احمدی، فرهنگ را اساس و پایه کمال یک جامعه اعلام کرد و ادامه داد: فرهنگ عمومی قوی و مطلوب، پرنشاط و مبتنی بر وحدت، همدلی، دوستی، محبت و احترام متقابل مردم به همدیگر ما را به جامعه آرمانی نزدیک می‌کند.
وی با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی در سال جاری گفت: در طول 40 سال گذشته انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌های بسیار زیادی داشته و حوادث و اتفاق های مختلفی در این دوره روی داده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی هریس اظهار داشت: یکی از بزرگ ‌ترین اتفاق های انقلاب، حوادث سال 88 بود که بعد از انتخابات ریاست جمهوری آن سال و اعتراض 2 نفر از نامزدها به نتایج انتخابات به وقوع پیوست.
حجت الاسلام احمدی افزود: انتخاباتی که به علت حضور گسترده و درصد بالای مشارکت مردم می‌توانست به نقطه قوت نظام تبدیل شود، در اثر این حوادث به تهدیدی برای کشور تبدیل شد و هزینه‌های زیادی را به نظام اسلامی تحمیل کرد.
وی با اشاره به اتفاقات سال 88 و عوامل و دلایل آن گفت: اتفاقات عاشورای 88 نقطه عطفی برای اعتراض ها و اتفاق های سال 88 بود، زیرا چهره واقعی معترضان و اهداف آن ها مشخص شد و در 9 دی مردم انقلابی جواب توطئه دشمنان و بدخواهان نظام را دادند.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: مردم با محور قرار دادن ولایت فقیه بصیرت و هوشمندی خود را نشان دادند و به همین علت 9 دی به نام روز بصیرت و میثاق با ولایت نام گذاری شد و باید با گرامیداشت این روز اتفاقات و حوادث آن روزها را مرور کرد تا در برابر اتفاقات احتمالی آینده هوشیارتر و با بصیرت بیشتری آماده شد.
فرماندار هریس نیز در این جلسه، جلسات شورای فرهنگ عمومی را محور پیشرفت سایر حوزه‌ها دانست و گفت: اقتصاد و جامعه حتی سیاست ما بدون فرهنگ عمومی مطلوب به اهداف خود نخواهد رسید.
علی محمودی، به چرایی اتفاقات بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: نقطه اشتراک اتفاقات و حوادث 40 سال گذشته ترجیح اهداف جناحی و گروهی به اهداف نظام بود.
وی اظهار داشت: هر زمان از اهداف نظام غافل شدیم و بر اهداف حزب و جناحی اهمیت دادیم، آسیب‌ دیدیم در صورتی که اگر هدف حفظ نظام جمهوری اسلامی باشد، اتفاقاتی مانند حوادث سال 88 کمتر پیش می آید.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
7227/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.