احمد دادرس فیاض روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فلیم کوتاه 'ساتورنین اوشاقلاری' و فیلم مستند 'بهرام' در این شهرستان فیلمبرداری شده و به مرحله تدوین نهایی رسیده است.
وی ادامه داد: این دو فیلم توسط جوانان هنرمندشهرستان و در انجمن سینمای جوانان دفتر مراغه ساخته شده و به زودی اکران می شود.
وی اضافه کرد: فیلم کوتاه 'ساتورنین اوشاقلاری' اولین تجربه فیلمساز جوان مهدی آذری است که در قطع 4k در قالب ژانر اجتماعی ساخته می شود.
وی گفت: این فیلم نگاهی به خصلت های حیوانی برخی از انسان ها که با سوداگری و با هدف کسب سود، درصدد از بین بردن مفاهیم والای انسانی هستند، دارد.
وی افزود: در این اثر مهدی آذری به عنوان کارگردان، امین اکتسابی به عنوان دستیار کارگردان، فرشاد عیدی تصویربردار، نیما باقی دستیار تصویر، مهرداد سلیمانی تدوین، حسین خاکزاد موسیقی، حسن سلمانی صدابردار، حسن توفیق مدیر تولید، مهرزاد سیاه: دستیار تولید و بهزاد سیاه، یسنا رسولی و سمیه پاشایی به عنوان بازیگر حضور دارند.
وی گفت: فیلم مستند 'بهرام' ساخته فرشید ضیا الملکی نیز پس از ٦ هفته تصویربرداری به مرحله تدوین رسیده است.
فیاض دادرس ادامه داد: این فیلم مربوط به روایت تاریخی داستان بهرام گور است که با استفاده از المان های تصویری نقش بسته بر روی یک سطح بیان می شود.
وی اضافه کرد: تصویربرداری این مستند در قطع HD صورت گرفته و فرشید ضیاالملکی تصویربرداری و کارگردانی آن را به عهده دارد.
وی با اشاره به اقبال مناسب علاقه مندان به هنر سینما در این شهرستان افزود: با توجه به استقبال خوب هنرمندان فیلمساز شهرستان از تولید آثار مستند، تهیه این گونه فیلم ها در این دفتر از جایگاه مطلوبی برخوردار است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.