به گزارش ایرنا، امین امینیان روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان افزود: ساده انگاری است بخواهیم با ساده‌ سازی مسائل یک علت را ریشه آسیب‌های اجتماعی عنوان کنیم، تا جامعه به لحاظ فرهنگی و اجتماعی سامان نیابد توسعه اقتصادی در آن جامعه اتفاق نخواهد افتاد، بنابراین لازم است همزمان در همه حوزه‌ها کار کنیم و هدف از توسعه متوازن و پایدار نیز هم این است.
وی اظهار داشت: اعتیاد و طلاق و در پاره ‌ای موارد مفاسد اخلاقی از عمده ‌ترین آسیب ‌های شهرستان است، حاشیه نشینی و کودکان‌ کار نسبت به میانگین کشوری پائین است در مقابل و طبق آمار دادگستری، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت، نزاع و افسردگی جزو آسیب‌های جدی اجتماعی شهرستان است.
امینیان همچنین در رابطه با فضای مجازی و اینکه این فضا تهدید است یا فرصت گفت: فضای مجازی را چه به رسمیت بشناسیم چه نه بر ما تحمیل شده و دنیا به سمت مجازی شدن می‌ رود از این رو باید برای این فضا برنامه داشته باشیم.
فرمانده یگان عملیات فرماندهی نیروی انتظامی هشترود نیز در این جلسه علت بیشتر نزاع ها در هشترود را مشکلات ملکی و مالکیت عنوان کرد.
سرگرد روح اله حبیبی گفت: در برخی موارد این نزاع ها به خالی شدن روستاها از سکنه منجر می شود.
وی عامل دیگر نزاع ها را فقر و بیکاری برشمرد و گفت: تمامی مشکلات اجتماعی به نوعی با هم در ارتباط هستند و برای رفع این آسیب ها، تمامی مشکلات باید رفع شود.
شهرستان هشترود با 57 هزار جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.