غلامرضا باقری دیزج روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شرکت پالایش نفت تبریز در حوزه های رهبری، مدیریت تامین، مدیریت زنجیره ارزش، مدیریت عملیات، مدیریت بازرگانی، مدیریت تکنولوژی و مدیریت کیفیت و بهره وری بر اساس معیارهای ارزیابی بنیاد اروپایی EIU مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی ادامه داد: جایزه EIU به عنوان بزرگترین و معتبرترین الگو ارزیابی در حوزه مدیریت کیفیت از سال ١٩٨٨ در اروپا فعالیت داشته و از سال 2016 بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EIU) فعالیت رسمی خود را در ایران آغاز کرده است.
باقری گفت: برنامه‌های رسمی ارزیابی و تقدیر EIU از سازمان‌ها در ایران در قالب خود ارزیابی‌های درونی و ارزیابی میدانی توسط ارزیابان سازمان EIU اروپا و ارائه گزارشات دقیق و جامع از وضعیت سازمان و فرصت‌های ارتقا در جهت سرآمدی، برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: شرکت پالایش نفت تبریز در سال جاری مورد ارزیابی این بنیاد بین المللی قرار گرفت و توانست دیپلم افتخار بنیاد توسعه مدیریت اروپایی را از آن خود کند.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز همچنین با اشاره به موفقیت این شرکت در دومین دوره جایزه ملی مسوولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی کشور گفت: پالایشگاه تبریز توانست مدال برنز این جایزه ملی را در حوزه بهترین عملکرد کسب و کار مسوولانه، بهبود و توسعه پایدار را کسب کند.
وی افزود: از جمله عوامل مهم کسب این رتبه می توان به مطالعات افزایش ظرفیت و راندمان واحد گوگردسازی موجود بدون نیاز به احداث واحد جدید گوگردسازی، کاهش ضایعات از 82 درصد وزنی نسبت به نفت خام پالایشی به 54 درصد، کاهش 7درصدی اندیس انرژی از 13 و 72 صدم به 12 و 84 صدم ، کاهش دور ریز آب حدود 70مترمکعب در ساعت اشاره کرد.
باقری ادامه داد: نقش مسوولیت اجتماعی در بنگاه های اقتصادی همواره از جمله مسایل مهم بوده و اجرای مسوولیت اجتماعی رمز بقای بنگاه های اقتصادی می باشد.
وی اضافه کرد: پالایش نفت تبریز برای نیل به اهداف موجود در برنامه استراتژیک و اطمینان از تطابق با اصول کاری مسوولیت اجتماعی، سیستم مدیریتی با رویکرد نهادینه سازی مسوولیت اجتماعی ایجاد کرده است.
مدیرعامل پالایشگاه تبریز گفت: این شرکت در اجرای فعالیت های مسوولیت اجتماعی به دنبال اصول کاری و پیروی از قوانین و مقررات بوده و هدف از تشکیل کمیته استراتژی و کمیته های فرعی آن، یکپارچه کردن پایداری و مسوولیت اجتماعی شرکتی درون کسب و کار روزانه شرکت است.
وی تاکید کرد: شرکت پالایش نفت تبریز بر این باور است که این فرآیند می تواند در میان مدت و بلند مدت موجب مزیت رقابتی برای شرکت شود و از منافع آن جامعه نیز بهره مند شود.
باقری با اشاره به فعالیت های زیست محیطی این شرکت، گفت: پالایش نفت تبریز با محور قرار دادن مفهوم توسعه پایدار به عنوان اصل اساسی جهت ایجاد توازن بین توسعه اقتصادی کشور و حافظت محیط زیست، نسبت به کنترل اثرات نامطلوب محیط زیستی فعالیت های خود در بالاترین سطح ممکن با تعریف برنامه های اصلاحی لازم اقدام می نماید به نحوی که با احداث واحدهای کیفی سازی در راستای انطباق محصولات تولیدی خود با استانداردهای روز زیست محیطی و تکمیل زنجیره صنعت سبز گام مهمی برداشته است.
به گزارش ایرنا، پالایشگاه نفت تبریز در جنوب غربی این شهر مستقر است.
مراحل طراحی و ساخت این پالایشگاه از سال 1353 توسط شرکت ملی نفت ایران آغاز و در سال 1356 راه اندازی شد.
ظرفیت اسمی اولیه این پالایشگاه 80 هزار بشکه در روز بود که با اجرای طرح‌های توسعه ظرفیت، هم اینک این رقم به 110 هزار بشکه در روز افزایش یافته‌است.
نفت خام مورد نیاز پالایشگاه تبریز توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و از میدان نفتی اهواز و میدان نفتی مارون تأمین می‌شود.
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.