به گزارش ایرنا، حمید شکری روز دوشنبه در نشست ساماندهی متکدیان افزود: در راستای ساماندهی شهری، این طرح به زودی اجرا و متکدیان جمع آوری شده تحویل مرکز نگهداری می شوند.
وی ادامه داد: اجرای طرح غربالگری و بررسی وضعیت متکدیان در این مرکز انجام شده و این افراد پس از شناسایی در صورت داشتن اعتیاد به کمپ های ترک اعتیاد تحویل خواهند شد.
وی اضافه کرد: با توجه به ضرورت نگهداری از برخی متکدیان، گرمخانه مرکز نگهداری متکدیان نیز با تخصیص اعتبارات لازم استانی تجهیز می شود.
شکری افزود: با اینکه این مرکز زیرنظر شهرداری اداره می شود اما نهادهای خدماتی از جمله بهزیستی، نیروی انتظامی، دادستانی و کمیته امداد نیز باید در اداره آن مشارکت کنند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه نیز در این نشست با اشاره به ضرورت تجهیز گرمخانه مراغه گفت: این مرکز پس از مرکز استان دومین مرکز در استان است.
جواد محمودی افزود: براساس مصوبات استانی و شهرستانی، متکدیان جمع آوری شده باید در این مرکز به صورت مستمر از 21 تا 60 روز نگهداری و غربالگری شوند.
شهردار مراغه نیز در این نشست با اشاره به راه اندازی و ایجاد مرکز نگهداری متکدیان این شهرستان توسط مجموعه مدیریت شهری گفت: این مرکز توسط شهرداری در سال 95 با ظرفیت نگهداری از 40 نفر و با زیربنای 300 متر مربع احداث شده است.
محمدرضا احمدی افزود: با توجه به ضرورت نگهداری از متکدیان جمع آوری شده، نیازهای این مرکز برای تجهیز آن احصا شده و با تامین اعتبار مورد نیاز از منابع استانی این امر محقق خواهد شد.
وی اضافه کرد: شهرداری با همکاری نیروی انتظامی و سایر نهادها آماده اجرای طرح جمع آوری متکدیان هستیم.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.