کارگردان نمایش «نهنگ قنبر» از اجرای این نمایش در مجتمع سینمایی ۲۹ بهمن تبریز از ۱۸ آذرماه خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ بابک نهرین  درنشست خبری نمایش « نهنگ قنبر» با اعلام این خبر گفت: نمایش نهنگ قنبر در فضای کمدی و فانتزی اتفاق افتاده است، موضوع نمایش یک خانواده مرفه و یک خانواده فقیر، روشنفکر و… است که باهم در محله‌ای همسایه بوده و همواره باهم اختلاف نظر دارند و در نهایت منجر به کشمکش ها و وقوع اتفاقاتی می شود.

نهرین ادامه داد: ما در این نمایش سعی کردیم یک جامعه کوچک را به تصویر بکشانیم .در این نمایش  به موضوعات مختلفی از جمله جامعه  احتکار، برجام، دلار ، فقر و…. اشاره شده است.

 وی ادامه داد: جامعه ما در این برهه زمانی نیازمند نشاط اجتماعی است؛ موج اقتصادی اخیر نیز منجر به افسردگی بسیاری از مردم شده  از این رو به نظرم   امید به مردم   امری  مهم است  و وظیفه هنرمند ایجاد امید در جامعه است.

 وی با بیان اینکه هنگامی که یک اتفاق بین المللی در تبریز رخ می دهد باید به آن جان بخشید و نجاتش داد، ادامه داد: اعتبار ۴۵۰ میلیون تومانی برای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر الف تخصیص یافته است، که این حق تئاتر است و باید گرفته شود؛ از برگزار کنندگان الف باید تشکر کرد چرا که توانست حق تئاتر را بگیرد، علاوه بر آن این رویداد همزمان با جشنواره ای در همدان اجرایی می شد که موفق تر عمل کرد و زبانزد عام و خاص بود.

وی در خصوص تئاتر الف اضافه کرد: تئاتر الف اتفاق مبارکی است که پس از سال‌ها توانست نمایش اروپایی را در تبریز روی صحنه ببرد و زمینه‌ساز بهبود فضا شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی در خصوص نبود سالن برای اجرای تئاتر اظهار کرد: کم مانده تئاتر شهر سرمان خراب شود، سالن اصلی آن تعطیل شده و دو سالن آن در زیرزمین نیز در شأن هنرمندان استان نیست؛ در کنار تولیدات خوب مکانی برای اجرا نداریم.

وی با بیان اینکه از استاندار جدید تقاضا دارم به تئاتر توجه ویژه ای داشته باشند، ادامه داد: تئاتر جز اولین های شهر تبریز بوده ولی الان امکاناتی برای رشد و شکوفایی استعداد هنرمندان ندارد.  مسئولان باید حق تئاتر را گرفته  و با حمایت از تئاتر حق اش را بگیرند.

وی در خصوص جوهره نمایش نهنگ قنبر ابراز کرد: بداهه جوهر اصلی نمایش ما بوده و سعی کردیم در این نمایش بداهه را ایجاد کرده و پیشرفته عمل کنیم.

وی در خصوص بازیگران این نمایش نیز گفت : با اینکه علیرضا رنجی پور دوسال با گروه بابک همکاری نداشت ولی اینک به گروه پیوسته و یکی از نقش های اصلی را عهده دار است؛ سایر بازیگران این نمایش کمدی همچون بهمن تقی‌پور، رضا باقری، نوروز سلیمانی، فاطمه اسمعیلی، سمانه بابازاده، فریبا اسکندری، سولماز هاشمی، پریناز شیری و رعنا تقوی در این اثر ایفای نقش می‌کنند.

نهرین با بیان اینکه نمایش نهنگ قنبر ۶۰ نفر عوامل اجرایی دارد، ادامه داد: طراح لباس محمدرضا فلاحیان، طراحی و ساخت دکور کوروش صفایی فر، موسیقی و صدا بهزاد زرینه باف و  طراح حرکات موزون پدرام ناظر است.

 نمایش نهنگ قنبر از ۱۸آذر ماه سال جاری در مجتمع۲۲ بهمن (سینما ناجی) تبریز هر شب ساعت۲۱ به کارگردانی بابک نهرین به صحنه می رود.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.