به گزارش ایرنا نسرین پیرسمساری روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بانوان در خط مقدم اقتصاد مقاومتی کشور هستند و می‌توانند با تغییر نگرش در خانواده‌ها و مدیریت اقتصادی اقتصاد خانواده و جامعه را تحت تاثیر قرار دهند.
وی با بیان اینکه جمعیت بانوان فرهیخته کشور با طراحی برنامه‌های میان مدت و بلند مدت، توانسته نظریه پردازی و راهبرد مناسبی به دست آورد، گفت: این طرح را با شعار «هر بانوی ایرانی یک تولید کننده» پیش می‌بریم.
پیرسمساری هم سویی و هماهنگی، تعمیق و گسترش فعالیت‌های بانوان فرهیخته را از اهداف مهم جمعیت بانوان فرهیخته عنوان کرد و گفت: این جمعیت با توانمندسازی و مرجع سازی شخصیت‌های تاثیر گذار، فعالیت خود را آغاز کرد.
وی افزود: رسالت و وظیفه اصلی جمعیت بانوان فرهیخته، تولید ایده و فکر است که به صورت غیر سیاسی، غیر دولتی و غیر اجرایی مطرح شده است، جمعیت بانوان فرهیخته حزب یا تشکل مردمی نیست بلکه یک تشکل و شخصیت مستقل حقوقی است که شان این جمعیت، سیاست گذاری به صورت راهبردی در سطح استان و ملی است.
پیرسمساری افزود: جمعیت بانوان فرهیخته فعال عرصه فرهنگ دینی دارای پشتوانه‌ قوی بوده که اقشار مختلف بانوان اعم از اساتید حوزه، دانشگاه، نویسندگان، ورزشکاران، هنرمندان و پزشکان در حوزه زنان فعالیت می‌کنند.
وی در خصوص چگونگی انتخاب اعضای جمعیت، افزود: یاوران جمعیت همه باید دارای مدارک عالی باشند، در سطح استان‌ها ۵۰ نفر عضو اصلی و در کشور نیز یکهزار و 500 نفر به عنوان اعضای اصلی در کشور فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: توجه به آینده و لزوم نیروسازی برای جریان سازی و استمرار حرکات اصیل انقلابی، اجتماعی و فرهنگی یکی از اصول مهم کار فرهنگی است که ما به دنبال این نگرش، جذب پلکانی را برای فعال سازی و بهره مندی از مشارکت ارزشمند زنان انتخاب کردیم.
رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور با بیان اینکه براساس اساسانه هر جمعیت در استان، برگزاری پنج کار گروه را بر عهده دارد، افزود: کارگروه حمایت از کالای ایرانی، کارگروه تحکیم بنیان خانواده از جمله کارگروه‌های جمعیت بانوان فرهیخته است که در آن‌ ایجاد جامعه‌ای خانواده محور، تحکیم و کارکردهای اصلی آن بر پایه و الگوی خانواده مسلمان است.
وی با اشاره به تدوین اساسنامه و رویکرد کارگروه جمعیت بانوان فرهیخته‌، گفت: نزدیک به ۱۵ طرح تکمیلی و ۲۵ طرح در جمعیت بانوان فرهیخته در حال انجام است و بنا به درخواست ادارات و موقعیت‌های سازمان‌های فرهنگی، این طرح‌ها را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.
پیرسمساری افزود: در کمیته‌ بحران کشور، کمیته‌ای برای بانوان وجود ندارد که در این راستا کمیته‌ای تدوین شده و جهت برنامه ریزی به ستاد بحران کشور تقدیم می‌شود، همچنین تدوین دانشنامه استانی نیز از دیگر برنامه‌های جمعیت بوده که مختص بانوان و دفاع مقدس است.
وی با اشاره به طرح شکوفه‌های یاس تحت عنوان دختران گل‌ها، گفت: اساس تدوین، طرح تشکیل کمیته ترویج فرهنگ فاطمی است که با ایجاد فضای معنوی و دوستانه توام با احترام، بستری برای تمام دخترانی که اعتقادی به حجاب ندارند، تشکیل شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت بانوان استان از لحاظ علمی بسیار بالا بوده است، افزود: برنامه‌های لازم را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی درمناطق محروم و کم برخوردار استان تدوین شده و مذاکراتی با چند سازمان از جمله آموزش و پرورش، صدا و سیما، نیروی انتظامی، دادگستری و کانون فکری پرورش کودکان انجام شده است.
رییس جمعیت بانوان فرهیخته کشور با اشاره به برنامه‌های جمعیت بانوان فرهیخته کشور در حوزه بین المللی، افزود: در این خصوص نشست‌هایی برگزار خواهد شد، کشور لبنان در این زمینه فعال‌تر بوده و تاکنون به کشورهای گرجستان و جمهوری آذربایجان مبلغه اعزام کردیم.
وی با اشاره به همکاری جمعیت بانوان فرهیخته با ستاد دیه برای آزادی زنان زندانی، گفت: در روزهای گذشته یک زندانی زن از طریق کمک جمعیت بانوان فرهیخته از زندان استان آزاد شد، هیچ زنی به دلیل مشکل مالی از جمله چک برگشتی در زندان به سر نمی‌برد.
پیرسمساری با اشاره به حضور جمعیت بانوان فرهیخته استان در زلزله کرمانشاه، بیان کرد: با همکاری آموزش و پرورش، جشن تکلیف برای ۵۰۰ نفر از دانش آموزان در سرپل ذهاب با ارائه‌ 2 بسته فرهنگی و بهداشتی در ۲۰ آذرماه سال جاری برگزار می‌شود .
وی با بیان اینکه جمعیت بانوان فرهیخته آذربایجان شرقی هفت میلیارد و 500 میلیون ریال به مرکز نیکوکاری نورالزهرا کمک کرده، گفت: 2 باب ساختمان در مناطق کم برخوردار تخریب و مجدد ساخته شده است.
جمعیت بانوان فرهیخته کشور از سال 1394 با انتخاب اعضا از 30 استان تشکیل شده است.
9917/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.