به نوشته این نشریه؛ تفرجگاه صائب تبریزی یکی از بوستان ها و تفرجگاه های جنگلی و منحصر به فرد تبریز است که طی سال های گذشته به همت شهرداری و در حاشیه اتوبان شهید کسایی تبریز احداث شد و در سال های نه چندان دور به عنوان یکی از مراکز تفریحی شهر مورد استفاده شهروندان و حتی گردشگران و میهمانان ورودی به شهر مورد استفاده قرار می گرفت.
این تفرجگاه به جهت موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و قرار گرفتن در ارتفاعی قابل توجه از شهر، جدای از فضای محیطی و طبیعی خود، یکی از چشم اندازهای طبیعی و تفریحی تبریز به شمار می رود.
تفرجگاه یا پارک جنگلی صائب تبریزی برغم رونق قابل توجهی که در سال های نخستین احداث و بهره برداری داشت،طی سال های اخیر و به دلیل غفلت و بی توجهی مدیریت شهری، روز به روز به دست فراموشی سپرده شد و این روزها به دلیل تداوم بی توجهی ها در حال نابودی است.
بی توجهی و عدم رسیدگی به وضعیت نابسامان پارک جنگلی صائب تبریزی در حالی ادامه دارد که این مجموعه می تواند به عنوان یکی از زیرساخت ها و بسترهای گردشگری شهر و حتی میزبانی از مسافران ورودی به تبریز و در کنار آن برگزاری رویدادهای فرهنگی و تفریحی برای شهروندان، مورد توجه جدی قرار گیرد و در برنامه های فرهنگی و تفریحی مدیران شهری نقشی محوری ایفا کند.
نکته تاسف بارتر اینکه شورای شهر و مدیریت فعلی شهرداری نیز برغم وظیفه ذاتی و سازمانی، اطلاعی از وضعیت نابسامان این تفرجگاه ندارند و در سایه این بی توجهی ها، روز به روز شاهد نابودی تدریجی این مجموعه هستیم.
خشک شدن تدریجی درختان و فضای سبز موجود، عدم رسیدگی به نور و روشنایی محیط تفرجگاه در ساعات غروب و شب، نامناسب بودن وضعیت سرویس های بهداشتی، تخریب و غیر فعال بودن سیستم آبیاری فضای سبز تفرجگاه و مشکلاتی از این دست ،تنها گوشه ای از نابسامانی مجموعه تفریحی و تفرجگاهی صائب تبریزی به شمار می روند.
رهاشدگی محض این تفرجگاه و بی توجهی مدیریت شهری به پارک جنگلی صائب تبریزی در حالی این روزها از دایره نظارتی شورای شهر تبریز و ماموریت سازمانی شهرداری خارج شده است که فقر فضای سبز شهری در تبریز بیداد می کند.
چه خوب است آقایان شورا نشین و خصوصا یکی از اعضای محترم این نهاد که خود زمانی مسوولیت مدیریت در سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز را بر عهده داشت و به خوبی از تاریخچه تفرجگاه صائب اطلاع دقیق و کامل دارد، پیش از آنکه شاهد نابودی کامل این بوستان باشیم، نگاهی مسوولانه تر و اققدامی جدی در راستای نجات تفرجگاه غریب مانده عباس میرزا انجام دهند.
/3071/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.