عادل اصغرپور روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با اشاره به اینکه هیچ موردی از آنفلوانزای پرندگان در این شهرستان مشاهده نشده اظهار داشت: با این حال دستگاه‌ ها باید آمادگی لازم را برای مقابله با آنفولانزای حاد پرندگان داشته باشند.
وی افزود: در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری تمامی خودروهای حمل طیور نیز باید بازرسی مستمر شوند و به صورت شبانه روزی تحت نظارت باشند و دستگاه های متولی از ورود خودروهای فاقد مجوز بهداشت به داخل شهرستان جلوگیری کنند.
اصغرپور با بیان اینکه بهداشت و سلامت عمومی جامعه در اولویت همه امور است، گفت: اطلاع رسانی در خصوص این بیماری، علائم و راه های انتقال آن به انسان و پیشگیری و فرهنگ سازی در خصوص عدم استفاده از مرغ زنده در راستای جلوگیری از شیوع بیماری ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه پیشگیری مهمترین راهکار مقابله با این بیماری است، گفت: همکاری مردم و تولید کنندگان در این امر لازم و ضروری است و شهروندان باید از خرید طیوری که مهر دامپزشکی ندارند خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان «H5N1» ویروسی و مشترک بین انسان و طیور است.
انسان در ارتباط مستقیم با پرندگان بیمار یا لاشه‌ های پرندگان کشته شده به این بیماری مبتلا شود.
فرماندار عجب شیر همچنین با تعیین مهلت دو هفته ای برای رفع مشکل فاضلاب پادگان این شهر گفت: اعتبار لازم برای اجرا و انشعاب فاضلاب این پادگان تخصیص یافته و مسوولان پادگان باید همکاری لازم را با آب و فاضلاب شهری داشته باشند.
اصغر پور افزود: با اجرای این طرح از ورود فاضلاب به رودخانه‌ های شهرستان جلوگیری شده و گامی مهم برای حفظ محیط زیست شهرستان برداشته می ‌شود.
وی همچنین از تخلیه نخاله های ساختمانی و زباله ها در ورودی روستاها و شهر انتقاد کرد و گفت: برخورد قانونی با افراد متخلف در این زمینه، از تکرار این فاجعه جلوگیری می کند.
شهرستان عجب شیر با 71 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.