به گزارش ایرنا، مرتضی صفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تولید برنامه ها به همین مناسبت در شبکه سهند تا دهه فجر ادامه می یابد، افزود: این برنامه ها برای بیان دستاوردهای 40 ساله پیروزی انقلاب اسلامی در سطح استان در زمینه های مختلف تولید شده است.
وی اظهار داشت: این برنامه ها از جمله شامل «آرخالار» در 15 قسمت برای بیان نقش آفرینی محلات مختلف تبریز در دوران انقلاب، میزگرد انقلاب تحت عنوان «چهل چراغ» در خصوص چرایی، دستاوردهای انقلاب و بیان شبهات و «انقلابیمیز» در قالب 9 برنامه برای معرفی شهدای انقلاب است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی یادآوری کرد: « کارنامه» برای بیان دستاوردهای انقلاب از سوی استانداران بعد از انقلاب، « باور آزادی» در قالب 20 برنامه برای بیان دستاوردهای انقلاب در عرصه های علمی، صنعتی و کشاورزی و غیره و «کاروان انقلاب» برای پوشش برنامه های دهه فجر از دیگر برنامه های چهلمین سال پیروزی انقلاب است.
صفری ادامه داد: تنها سریال فاخر صدا و سیما با عنوان « جلال» که مستقیم به موضوع انقلاب پرداخت می کند در شبکه سهند تولید و در آن اتفاق های سال های 1336 تا 1357 به تصویر کشیده می شود.
وی با بیان اینکه این سریال از شبکه 3 یا شبکه یک در بهمن ماه یا قبل از آن پخش می شود، گفت: در شبکه سهند سریال دیگری با عنوان « روزهای بی قراری» در 30 قسمت 40 دقیقه ای برای شبکه های ملی تولید و در آن به صورت غیرمستقیم به دستاوردهای انقلاب اشاره می شود.
مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی اظهار داشت: علاوه بر برنامه ها و سریال ها، فیلم های مختلف مستند از شخصیت هایی که در انقلاب نقش داشتند تهیه می شود که از جمله شامل « امین امام و مردم»، « خمینی آذربایجان»، « صدای انقلاب»، « شیخ کریم ارصلانی»، « تا پای جان»، « آیت الله انگجی»، « کارنامه انقلاب»، « نفوذ» و « حماسه یک شهر» است.
صفری افزود: 14 مستند فاخر نیز در رابطه با سرداران شهید استان و 8 مستند شهدای مدافع حرم در این شبکه به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تهیه شده است.
وی تولید برنامه های مختلف رادیویی و برون مرزی و 2 پژوهش در موضوع های توسعه استان در بخش های مختلف و نقش آذربایجان در پیروزی انقلاب را از دیگر برنامه های شبکه سهند اعلام کرد.
صفری در این نشست به سئوال ها و انتقادهای خبرنگاران از عملکرد صدا و سیما در زمینه های مختلف پاسخ داد.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.