به گزارش ایرنا، قربانعلی اسدی روز یکشنبه در مراسم افتتاح این مرکز گفت: در میان دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانانی وجود دارند که با داشتن ‌بهره هوش عادی و توانمندی ‌های درون فردی و آموزش مناسب به دلایل گوناگون، آمادگی ‌های لازم برای بهره‌ گیری کامل از آموزش ‌هایی را که در مدارس عادی ارائه می‌ شود ندارند و بدین لحاظ پیشرفت تحصیلی آنان متناسب با سن و پایه تحصیلی ‌شان نبوده و در واقع دچار مشکلات ویژه یادگیری هستند.
وی افزود: آمار گوناگونی از میزان شیوع ناتوانی ‌های یادگیری در کودکان گزارش شده که بهترین تخمین، حدود یک تا سه درصد از دانش‌ آموزان در سن مدرسه بوده که در خوش بینانه ترین حالت حدود یک درصد است.
اسدی گفت: از سال 73 تاکنون به تدریج مراکز تشخیص، آموزش و توانبخشی ویژه این دانش‌ آموزان در استان‌ ها تاسیس شده و هدف از تاسیس این مراکز ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به کودکان دارای اختلالات یادگیری است.
مدیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این دانش ‌آموزان عموما دارای بهره هوشی متوسط و بالاتر بوده، از نظر حواس مختلف بینایی و شنوایی سالم هستند و پیشرفت آموزشی این کودکان به طور قابل ملاحظه ‌ای کمتر از بهره هوشی، سن و امکانات آموزشی است که از آن برخوردارند.
اسدی ادامه داد: این کودکان دارای نابهنجاری شدید رفتاری و عاطفی نیستند و ممکن است در یک درس و یا فقط بخشی از یک درس(مثلا در یادگیری نوشتن اعداد)، پیشرفت آموزشی کمی داشته باشند.
وی اضافه کرد: مربیانی که درمان این کودکان را بر عهده دارند، افرادی متخصص و آموزش ‌دیده و دارای مدارک کارشناسی ارشد و کارشناسی در رشته‌ روانشناسی مشاوره هستند که امید است با تلاش این همکاران و همکاری اولیا گام های ارزشمندی در راستای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان برداشته شود.
بیش از 6 هزار دانش آموز در مدارس شهرستان چاراویماق در حال تحصیل هستند.
این شهرستان با حدود 31 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.