به گزارش ایرنا، سعید بشیریان بناب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه به طور متوسط ماهانه حدود 300 هزار مسافر در سال جاری جابجا می شود، افزود: روزانه 9 هزار نفر در این شهر برای سفرهای درون شهری خود از قطار شهری استفاده می کنند.
وی اظهار داشت: هر قطار شهری با 5 واگن دارای ظرفیت 184 صندلی است و می تواند همزمان به طور نشسته و ایستاده تا یک هزار و 200 مسافر را جابجا کند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز و حومه سهولت و افزایش کیفیت خدمات در سال جاری را از مهمترین اقدامات شهرداری تبریز اعلام و یادآوری کرد: خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه ها توسعه می یابد.
بشیریان با تاکید بر تاثیر تجهیز کامل ایستگاه های فعال خط یک مترو در افزایش میزان استقبال شهروندان، ادامه داد: اقدام های زیرساختی مانند تهیه کارت اعتباری برای شارژ و مناسب سازی فضای فیزیکی ایستگاه ها و داخل واگن ها در ایجاد رضایت مندی مسافران نقش مهمی ایفا کرده است.
وی با بیان اینکه قطارهای دوازده گانه قطار شهری تبریز به طور همزمان از اتاق فرمان کنترل می شود، گفت: پیوست پدافند غیرعامل در ساختار فعالیتی قطار شهری تبریز لحاظ شده تا در مواقع بحرانی میزان اشتباه به صفر برسد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز و حومه از کاهش مدت زمان انتظار مسافر در ایستگاه های مترو تبریز خبر داد و ادامه داد: زیرساخت های لازم برای کاهش فاصله زمانی انتقال قطار شهری با توجه به آغاز سال تحصیلی فراهم شده است.
وی یادآوری کرد: سرعت حرکت قطارها در طراحی کلی از 35 تا 72 کیلومتر در ساعت است که با افزایش تعداد ایستگاه ها و میزان استقبال شهروندان متغیر می شود.
بشیریان با اشاره به افزایش 2 ساعته فعالیت قطار شهری تبریز گفت: با افزایش ساعت مسافرگیری قطار شهری تا ساعت 19، 40 درصد بر میزان مسافران قطار شهری افزوده شده است.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.