اکبر فتحی روز دوشنبه در نشست کمیته راهبردی دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی استان با بیان اینکه بخش کشاورزی محکوم به خشک کردن دریاچه است در حالی سهم آن در تولید و اقتصاد منطقه نادیده گرفته می شود، خاطرنشان کرد: 60 درصد محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی در حوضه دریاچه ارومیه تولید می شود.
وی اجرای برنامه های تدوین شده برای بخش کشاورزی از طرف ستاد احیای دریاچه ارومیه را نیازمند تامین اعتبار دانست و گفت: در فرایند بهینه سازی مصرف آب برنامه های نرم افزاری در کنار اقدامات سخت افزاری باید مورد توجه قرار گیرد.
فتحی با اشاره به اینکه بخش دام هم در کنار بخش زراعت و باغبانی از وضعیت دریاچه ارومیه متاثر است، تاکید کرد: بخش دام هم نیازمند برنامه علمی اجرایی است تا با شرایط کنونی سازگار شود.
وی با بیان اینکه نگرش موجود در ستاد احیا نیازمند تغییر است، افزود: ابزارهای لازم برای تحقق اهداف طراحی شده باید فراهم شود.
فتحی با بیان اینکه ضمانت اجرای هر برنامه ای باید در ذات خودش باشد، خاطرنشان کرد: در مورد تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری، فکری برای آب مازاد نشده است و از این رو کشاورز اقدام به توسعه کشت می کند.
وی با اشاره به اینکه 638 هزار و 581 هکتار از یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان در حوضه دریاچه ارومیه واقع است، گفت: تا کنون برای حدود 350 هزار هکتار از اراضی این حوضه، نقشه کاداست تهیه شده است.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.