مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس گفت: طبق ارزیابی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، رتبه نخست جذب شرکت‌های دانش بنیان در بین مناطق آزاد به منطقه آزاد ارس اختصاص پیدا کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، پریسا بهلولی با اعلام این خبر اظهار کرد: در منطقه آزاد ارس، 10 شرکت دانش بنیان نوپا و سه شرکت دانش بنیان صنعتی فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه ایجاد اکوسیستم استارت آپی از استراتژی‌های سازمان، برای حمایت از کسب و کارهای نوپا است، اضافه کرد: اولین رویداد استارت آپی در ارس نیز در حوزه گردشگری درحال برگزاری است.
وی ادامه داد: تخفیف در عوارض پروانه ساخت تا 50 درصد، تخفیف در هزینه زمین تا 30 درصد، تخفیف در هزینه اجاره سالن‌های استیجاری برای پنج سال اول تا 30 درصد و تخفیف در هزینه عوارض مجوز فعالیت و عوارض عمران شهری تا 100 درصد، از جمله مشوق‌های ارائه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان است.
بهلولی افزود: اختصاص پاساژهای صنعتی آماده با هدف تجاری‌سازی محصولات، حمایت از شرکت در فن بازارها، نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، حمایت از شرکت در تورهای صنعتی فناوری، ایجاد زمینه همکاری با صنایع موجود در منطقه در زمینه ارائه خدمت، از دیگر مشوق‌هایی است که به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در منطقه ارائه می‌شود.
شایان ذکر است، مرکز رشد واحدهای فناور ارس در 25 آذر ماه 1395 با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در ساختمانی به متراژ 500 متر مربع و با 20 دفتر کار برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان آغاز به کار کرد.
منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز نیز یکی از پنج منطقه ویژه علم و فناوری است که در سال 93 با مجوز شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شد.
گفتنی است؛ ششمین جشنواره و نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز (2018 Rinotex) تا 14 آبان در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز دایر است.
ارائه ایده‌هایی در چهار بخش فناوری، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات دانش بنیان و نیازمندی‌های فناورانه از اهداف برگزاری این جشنواره است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.