به گزارش ایرنا، صابر تقویمی روز پنج شنبه در جلسه پدافند غیرعامل این شهرستان افزود: هدف از پدافند غیرعامل رسیدن به نقطه ای است که کشور بتواند در شرایط بحران ضمن حفظ امنیت، وضعیت موجود را مدیریت کند.
وی اضافه کرد: امروزه شکل تهدیدات تغییر یافته بنابراین باید برای مقابله با آنها شناخت خود از این حوزه را افزایش دهیم.
وی اضافه کرد: گوشه هایی از پدافند غیرعامل در بعد فرهنگی این است که دانش آموز ما ارزش های اسلامی را حفظ، احترام به بزرگتر را رعایت و مبانی عقیدتی را در نظر داشته باشد.
تقویمی ادامه داد: اگر تهدیدات نوین دشمن را به خوبی شناسایی کنیم می توانیم خود را مقابل آنها ایمن کرده و آسیب های احتمالی را کاهش دهیم.
مدیر آموزش و پرورش چاراویماق نیز در این جلسه گفت: شناسایی تهدیدات موجود در تمامی حوزه ها و مدیریت برای کاهش آسیب ها از کارکردهای پدافند غیرعامل است.
قربانعلی اسدی افزود: این نهاد به عنوان متولی آموزش بزرگترین قشر آموزش پذیر، ر معرض بیشترین آسیب ها نیز قرار دارد و مهمترین ارگان مورد نظر در پدافند غیر عامل است.
وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارت مالی به تجهیزات و تاسیسات نظامی و غیر نظامی و همچنین به مردم جلوگیری کرد یا میزان خسارت و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
اسدی تاکید کرد: ما در آموزش و پرورش به دنبال این هستیم که آسیب های فیزیکی، اجتماعی و فرهنگی مدارس را شناسایی و با آن مقابله کنیم و با رعایت اصول پدافندی آسیب ها را به حداقل برسانیم.
شهرستان چاراویماق دارای 2 بخش به نام‌ های مرکزی شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب ‌غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی و شادیان شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی، یک نقطه شهری به نام قره‌آغاج و 248 آبادی است.
این شهرستان با حدود 31 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.