به گزارش ایرنا، جواد محمودی روز چهارشنبه در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل در دبیرستان معلم مراغه افزود: بکارگیری فکر مهم ترین ابزار پدافندغیرعامل برای مصون سازی در برابر تهدیدها و مخاطرات است.
وی گفت: بهره گیری از ظرفیت و استعدادهای فکری نسل اینده در پیشگیری از بروز حوادث و مخاطرات در جامعه نقش موثری ایفا خواهد کرد.
وی ادامه داد: دانش آموزان نیز به عنوان نسل آینده ساز جامعه باید با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، به فکر تولید علم در جهت تامین نیازهای کنونی باشند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در رشد و تعالی جامعه گفت: مصون سازی دانش آموزان و نسل آینده در برابر مخاطرات و آسیب های اجتماعی نیازمند عزم و همراهی همه آحاد جامعه بوده و باید در این مسیر گام های موثری برداشته شود.
جلیل اسلامی ادامه داد: باید باتفکر و اندیشه و حضور فعال خانواده ها با مدیریتی مبتنی بر منطق و استدلال مناسب از بروز آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان پیشگیری شود.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش نیز در راستای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی کلاس های آگاه سازی با همکاری نیروی انتظامی، بسیج، هلال احمر و سایر نهادها در مدارس برگزار می کند.
فرمانده انتظامی مراغه نیز در این مراسم گفت: تلاش پلیس همواره برای تامین سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بوده و خانواده ها و مدارس نقش مهمی در این زمینه دارند.
سرهنگ اصلانی فر افزود: پدافند غیرعامل در حقیقت مراقبت از خود در برابر آسیب ها و مخاطرات با بهره گیری از اصول خودمراقبتی در هر عرصه ای است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.